NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stånkan
Spolningen till rutorna har slutat fungera på min V50 1.8f. Det mesta tyder på att pumpen givit upp. Hur kommer jag åt att byta den? Via höger innerskärm? Måste hjulet bort eller kommer man åt i alla fall?
av stånkan
Idag har jag bytt spolarmotorn med blandat resultat. Innan jag monterade ihop allt testade jag att motorn fungerade. För att inte spruta ner för mycket körde jag bara bakrutespolningen. Till mitt förtret fungerade sedan inte vindrutespolningen. Frågan är nu hur jag felsöker. Som det är nu har jag spolning på strålkastare och bakruta. Torkarna går fram och bak. Är det problem med signalen till pumpen eller har jag klämt en slang?
av stånkan
Kopplade ur relät för strålkastarspolningen (ett ljud mindre) och testspolade fram och bak. Pumpen surrade i båda fallen. Läckage vid t-korsningen till första spolarmunstycket. Så nu är allt med pumpen OK. Skönt. Jag var orolig att jag skulle behöva upprepa gårdagens ingrepp.

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]