NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av adv1
Hej!

Har en brusten fjäder vänster fram på min V50 -08. Sitter sportchassi original på min bil och förutom Volvo original så har jag endast hittat Eibach-fjädrar som ska vara en direkt ersättning till original. För bilar utan sportchassi finns såklart väldigt många fler eftermarknadsalternativ.

Vid kontroll av den aktuella fjädern på Eibach's hemsida så anger de att fjädern passar S40/V50 samt V40 (13-), se länk nedan.

https://eibachshop.com/index.php?p5015, ... loon-volvo

Min undran är då, är det någon som vet om original sportchassifjädrar/dämpare från en V40 passar på min bil? Artikelnumren på Volvo är inte desamma men jag har en hel uppsättning nya fjädrar samt dämpare från en V40 -18 och det vore såklart trevligt om man kunde montera dessa :)
av htchd2
Hej, har exakt samma problem fast en s40 2008 med sportchassi också, skulle vilja installera standardfjädrarna som är till bilen utan sportchassi men har inte fått svar ännu om de skulle passa utan att byta annat (dämpare) osv
av htchd2
Tänkte mer att kanske nått annat också som skiljer standardchassit från sportchassit förhoppningsvis är det bara fjädrarna

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]