NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
Jag har idag beställt en V50 T5 Summum med största stereon, 18" Medusa, Cacaobrun läder, Mittarmstöd bak med mugghållare, Passionröd, Vinge, BLIS samt laminerade sidorutor.

Det är ingen tvekan om att jag känner att det blir ett lyft från min nuvarande V50 med "bara" 170 HK.

Men något som jag verkligen ville ha var ratten med aluminiuminlägg samt växelspaksknopp med aluminium, men dom finns inte som option längre enligt säljaren! I en annan tråd fanns det en länk till C30 MY08 och då antyder man att det kommer ett R-paket i höst, det kan ju vara orsak att man inte vill att det skall gå att utrusta med vissa saker som kommer att ingå i detta R-paket.

Men jag tycker att det verkar långsökt, är det någon annan som har beställd S40 eller V50 MY08 och haft möjlighet att välja alu-ratt och växelspaksknopp? Jag kan ännu göra justeringar i 1 eller 2 veckor till!
av bilgalen
Får man fråga varför du inte tog awd när du har nästan allt annat?
Användarvisningsbild
av Appel
bilgalen skrev:Får man fråga varför du inte tog awd när du har nästan allt annat?
AWD´n var förut något högre vilket gjorde att det såg lite "luftigt" ut i hjulhusen. Jag gissar på att den nya "lider" av samma upphissade utseende.

Sänkningssats från fabrik finns inte som option till AWD, inte heller 18". Går säkert att köpa till i efterhand, men det känns som att det är tillräckligt dyrt nu... men till ratten med aluminium räcker det :lol:
av bilgalen
Appel skrev:
bilgalen skrev:Får man fråga varför du inte tog awd när du har nästan allt annat?
AWD´n var förut något högre vilket gjorde att det såg lite "luftigt" ut i hjulhusen. Jag gissar på att den nya "lider" av samma upphissade utseende.

Sänkningssats från fabrik finns inte som option till AWD, inte heller 18". Går säkert att köpa till i efterhand, men det känns som att det är tillräckligt dyrt nu... men till ratten med aluminium räcker det :lol:
Men sperlar det någon roll att det är lite luft i hjulhusen på en Volvo? Dessutom kan du ju göra härliga bredställ på vintern med awd:n :lol:
Användarvisningsbild
av Appel
bilgalen skrev: Men sperlar det någon roll att det är lite luft i hjulhusen på en Volvo? Dessutom kan du ju göra härliga bredställ på vintern med awd:n :lol:
Hehe, du har nog rätt i det! Vad gäller bredställ så får jag vara ärlig och säga att jag aldrig provat Volvos AWD på vinterväg! Så jag vet inte vad jag missar...
av bilgalen
Nu kanske det inte är samma pengar. Men jag skulle kasta bort Blis och lägga till awd :lol:
Användarvisningsbild
av niz_se
I katalogen som jag tror att du refererar till, står det mycket riktigt om ett R-paket med bla Alu-ratt.

Men samtidigt så visas den ratten du vill ha som option till inredningen på sidan 21 (39 i tryckt form)... Detta gäller dock C30 som sagt.

Hoppas verkligen att din säljare har gjort ett misstag! Jag står i begrepp att beställa en ny V50 så fort katalogerna är ute, och jag vill verkligen också ha den ratten... :cry:
Användarvisningsbild
av Guru
Eftersom pengar inte verkar vara något problem för dig. :shock: Byt ratt efteråt istället om du inte kan beställa den med en gång. Jag bytte till sportratten med alu-inlägg på min V50 -06, tog 20 minuter varav 10 minuter var väntan efter jag lyft minuspolen. Vem som helst som inte har tummen mitt i handen klarar av detta.
av ljungström
bilgalen skrev:
Appel skrev:

Men sperlar det någon roll att det är lite luft i hjulhusen på en Volvo? Dessutom kan du ju göra härliga bredställ på vintern med awd:n :lol:
Volvos vanliga bilar med AWD (ej XC) ser rätt lustiga ut, det är extremt mycket luft i hjulhusen bak. Speciellt på bilar med lite större fälgar blir detta rätt fult. Vem köper en S60 AWD för markfrigångens skulle egentligen?
Användarvisningsbild
av niz_se
Var tvungen att ringa min säljare och kolla... Han bekräftar tyvärr att ratten inte längre finns som tillval :cry:
Han tyckte dock att det verkade konstigt och påpekar att det ibland smyger in fel när de lägger om systemen för nytt modellår. Han rådde mig än en gång att vänta någon vecka, tills katalogerna är ute, och se tiden an.
Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]