NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kyoshiro
så med andra ord så går den inte att montera i V50 -04-05?
av ticalo
vad kostade den?
av turbonegro
vet någon varför det inte skulle funka i v50 05 ?
av Ragnarpe
FiddeUBC: Mycket snyggt, och jag hoppas verkligen att det är riktigt trä. Allt talar för det eftersom det syns att det är formlimmat med ett antal lager. Skriver upp det på önskelistan.....

Kyoshiro: Ja det är ju märkligt att det inte skulle passa på en "äldre" men håll ut för det kommer säkert som ett tillbehör på ebay vartefter.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Som sagt jag vet inte varför den inte skulle funka till de tidigare modeller än 05. Jag tycker lika dant som er att det verkar lite konstigt.
Hoppas den kommer i aluminum också.

Ska försöka undersöka hurvida det går att byta rattarna till de nya med kromringar, det hade ju blivit skitsnyggt.
av Kyoshiro
Jag var in och frågade på min lokala verkstad om det gick att byta/köpa en ny ratt, i det här fallet volymratten då den har börjat tappa gummilagret som ligger på, och det ser helt enkelt ut som skit.

Sagt o gjort, knallade in, frågade och fick till svar att det var inte möjligt. Då var jag tvungen att byta hela konsolen och det blev för dyrt sa dom. Purket minst sagt.
Användarvisningsbild
av Bänktsson
Rattarna går att byta, pillas relativt lätt bort med
en liten mejsel och tungan rätt i mun. Tyvärr så
har jag inte kvar artikelnumret!
av Christian_m
Kyoshiro skrev:Jag var in och frågade på min lokala verkstad om det gick att byta/köpa en ny ratt, i det här fallet volymratten då den har börjat tappa gummilagret som ligger på, och det ser helt enkelt ut som skit.

Sagt o gjort, knallade in, frågade och fick till svar att det var inte möjligt. Då var jag tvungen att byta hela konsolen och det blev för dyrt sa dom. Purket minst sagt.
Det är inte alltid man får rätt svar i butiken tyvärr. Själv fick jag veta att S40'ns grill inte passar på V50'n när jag var inne och frågade om priset på en S40-grill.

Ni som har bytt/ska byta får gärna återkomma med artikelnummer m.m. när ni hittat det.
av Kyoshiro
Tack för det Bänktsson! ska tjata som en hallick på de dära skojarna på verkstan!

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]