NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allihopa,

Detta är mitt första inlägg på forumet.
En kort presentation om mig.
Man, gift, två barn, jobbar med mekatronik inom elektronikindustrin, har stort intresse för bilar, är inte märkesbunden men har en egen rangordningslista över vilka bilmärken jag gillar. Volvo ligger ganska bra till på min lista.

Nu till min fråga.
I torsdags beställde jag en V50 1,8f summum. Till min glädje skulle jag få en 2008-års modell men säljaren kunde inte svara på min fråga hur de nya 17-tums fälgar "Spartacus" skulle se ut. De har inte fått 2008-års broschyr ännu.
Är det någon på forumet som har en bild eller vet hur fälgarna ser ut?
Jag undrar också om performance-steron är någon att hänga i julgranen eller om man ska uppgradera till high performance?
Är det värt att ha soltak? Hur stor glädje/nytta kan man tänkas ha?

Jag har ungefär en vecka på mig att göra ändringar innan ordern låses.
av ljungström
Kommer inte riktigt ihåg vad high performancestereon kostar extra men den är rätt prisvärd. Är väl bara 4 högtalare i snikstereon?

Sollucka är därmot rätt dyrt och du får inte igen en krona av vad den kostade när du sedan säljer bil. Men det är trevligt med mer ljus i kupén och att kunna öppna upp lite. Frågan är väl om det är värt 10000 kr?
av iDrive
Tack för svaret så länge. Kommer nog att lägga till high performance-stereon.
Nu återstår bara att ta reda på hur fälgarna ser ut. Vill inte riskera att få vrålfula fälgar.
Användarvisningsbild
av mugge
Helt på samma linje som ljungström: High performance är klart prisvärt när det gäller ljudupplevelse. På köpet kan du spela mp3-skivor. Även frun som i grunden är mycket tveksam till alla slags merkostnade håller med att vi valde rätt.

Vad gäller soltak så blir det mycket pengar för lite sol...
av ljungström
McDonald skrev:ja den blir ju klart snyggare nya -08'n
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/07 ... o_s40_v50/

M
En rejält lyft för utseendet på den modellen verkar det som. Den nya träpanelen var riktigt snygg. Trevligt!
av dali
Woohoo, manuell låda till D5 ... 8) Hoppas att det är en powershiftlåda ("DSG"), det har gått rykten om att faceliftade S40/V50 ska få en.
av iDrive
Jäklar, den var ju snygg på bild. Hoppas att den är det i verkligheten också.

Btw, såg på min order att vattenavvisande glas på sidorutor (inte backspeglar!) fram ingår i köpet. Är det något nytt för 2008-års modell eller har det funnits tidigare?
av Christian_m
Faceliften var ju klart lyckad åtminstone när det gäller fronten, lite mer skeptisk när det gäller akterpartiet där man gjort en liknande justering som på XC90'n och den gillar jag fortfarande inte. Men det är väl inte helt omöjligt att man byter till en faceliftad diesel om ett år eller så.

Gällande utrustningsfrågan så går taklucka definitivt bort som jag ser det, alldeles för mycket pengar sett till nyttan man har av den.
MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]

Sent inlägg, men det var alltså Trafikv[…]

Lampor + VoC

Ryck ur di små lyktorna som sitter på[…]

Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

För att förtydliga vad jag sa om bytesin[…]