NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneF
ja då menar jag är den spårkänslig o ligger o spårar hela tiden med dom däckbredderna?

samt kommer bilen dra markant mer bränsle?

det gäller en V50 flexifuel.
av Kevlar
Lite mer spårkänslig blev min v50 2.0D med dessa dimensioner på hjulen... men inte alls så mycket som jag befarat. Nu jämför jag ju med vinterdäcken dessutom...

Däremot stack förbrukningen upp en hel del. Svårt att säga hur mycket dock... Antar att det är bredden på sulorna som gör det.
av morten
Her er det store variasjoner avhengig av biltype og ikke minst kvaliteten på dekkene. Både sporing og støy varierer forbausende mye mellom ulike dekkmerker innenfor samme dimensjon. De finnes mye dekktester på nettet.
Du bør unngå de billigste "Kina-dekkene". Jeg har selv opplevd store variasjoner. Jeg har ofte valgt rimelige alternativer framfor merker som Pirelli, continental osv. Noen ganger har jeg vært heldig, andre ganger ikke. 215/45-17 dekkene fra Maranghoni passet ikke min v70, `98, mens samme dimensjon fra Roadstone/Nexxen fungerte meget godt (v70`en drog mye bensin uansett). Rimelige merker begge to, omtrent samme pris, begge med v-mønster. Jeg mener ikke å drive reklame.
Volvo opererer selv med 215/45-18 som standard dimensjon, kanskje det er mest fornuftig å holde seg til dette? Selv henter jeg 225/40-18 hjulpakke til min v50 på torsdag, og har valgt dekkmerket som jeg nevnte fungerte godt på min v70. Tror jeg har valgt litt med hjertet og litt med hodet da. Lykke til Mvh Morten

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]