NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Daviiid
(Volvo V50 2.4i 2005)
Är det någon som kan hjälpa mig att identifiera den här delen i motorrummet.
Den sitter mellan fläkten och luftmassemätaren(?)
Den verkar iallafall vara trasig vilket jag antar har dålig påverkarn på lufttillförsel till motorn.
Är inte jättekunnig om bilar så jag hade velat ha hjälp med att hitta vart man kan beställa en ny sådan här del, letat runt på Autodoc men har inte hittat rätt.
Och sen undrar jag även om det är nödvändigt att byta denna del.

länk till bilder samt utmärkning vart delen sitter:
https://imgur.com/gallery/6slZlBe

Tack på förhand :-)
Användarvisningsbild
av Erik Å
Är det inte (före detta) blandningsspjället till luftförvärmningen?
En plastslang från luftintaget i fronten, en folieslang från kåpan över grenröret och så ett termostatstyrt spjäll som ska mixa varm- och kalluft så att insugsluften blir ungefär 20C
Användarvisningsbild
av Daviiid
Erik Å skrev:Är det inte (före detta) blandningsspjället till luftförvärmningen?
En plastslang från luftintaget i fronten, en folieslang från kåpan över grenröret och så ett termostatstyrt spjäll som ska mixa varm- och kalluft så att insugsluften blir ungefär 20C
Vet ej riktigt, hittade en sprängskiss samt den delen som jag troligen söker, men den hittar jag endast på en Amerikans hemsida med skyhöga fraktkostnader, det går på runt 800kr att få hem sen lilla slangen till Sverige.
Länk: https://www.volvopartswebstore.com/prod ... 77340.html
Användarvisningsbild
av Erik Å
Daviiid skrev: tis 09 feb 2021, 20:55 .. men den hittar jag endast på en Amerikans hemsida med skyhöga fraktkostnader, det går på runt 800kr att få hem sen lilla slangen till Sverige.
Då blir den billigare att shoppa i en Volvo-butik i Sverige. Ta priset i USD x 10 så får du ganska precis priset i SEK ;-)
Testa också att googla på 'Volvo' och reservdelsnumret du hittade..
Användarvisningsbild
av HCP
Alla har inte den klumpen heller, jag har bara slangen (krök + rör) ner till luftboxen på min 05;a
Användarvisningsbild
av Daviiid
HCP skrev:Alla har inte den klumpen heller, jag har bara slangen (krök + rör) ner till luftboxen på min 05;a
Precis, men vad är själva ”klumpen” eller ”lådan” till för egentligen?
OBD P0121

-01 Hmm är det Marelli-spjällhus p&arin[…]

Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]