NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Jag är inne på min andra 90ah batteri från biltema, har en v50 2.0d 06:a. Jag har inte haft några problem med dem. (Bytte nyligen till den andra efter startproblem men där det sen visade sig att det var startmotorn det var strul med. Först gången köpte jag för att den gamla hade nötts ut efter användning av dieselvärmaren.)
Skulle nog säga både ja och nej, läste något test för ett tag sedan att Biltemas batteri är bra om det väl hålls fulladdat men tappar effekt väldigt fort. Här har du en länk om du vill läsa lite :-) denna är från 2013 dock :-) https://www.testfakta.se/sv/motor/artic ... hallbarhet
Har själv ett Biltema batteri på 70ah (tror jag) i min T5a och det är på upphällning, startar å så gör bilen nu i -15 grader men en märker att det laddas ur väldigt fort om man itter å lysnar på radion samt att det orkar inte ta emot laddning i den kylan, har ingen aning om hur gammalt det är heller.
Original batterierna är förvånansvärt långlivade så jag skulle nog ha satsat på ett sådant alternativt AGM batteri :-D
Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två (h[…]