NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V50åkare
Hej

Jag undrar vilken grill till min V50jag ska välja, jag vill ha den lite sportigare framtill.
Är det grillen som sitter på S40 eller är det någon annan på T5? NÅn som vet?
Vad kan den kosta om jag åker till Volvo och beställer en?

Tackam för svar och ideer om min nya V50
Användarvisningsbild
av poseidon
Finns massor av eftermarknadsgrillar men är det Volvos orginal så antar jag att du är ute efter S40's bikakegrill? Har för mig att den kostar 1800 kr hos Bilia. Sen måste du ju montera den vilket finns beskrivet i gamla trådar så sök lite på "grill" här på forumet.
av Christian_m
Tycker personligen att Volvos egna S40-grill passar bäst, och har bytt till den på min V50.

Grillen kostar som sagt 1800 hos Volvo men det dyker upp annonser på blocket (och kanske även Tradera) ibland och då brukar priset ligga på ca 1000 spänn.

Wendtan har skrivit om hur han bytte grill har jag för mig, själv fick jag gjort det i samband med en service men den metod som Wendtan använde sig av är betydligt enklare.
Användarvisningsbild
av V50åkare
Om jag ska köpa en begangnad S40 grill så undrar jag när dom ändrade volvoemblemet i grillen.
Vill ha samma emblem som på min nya bil -07

Har letat som bara den här på sidan men hittar inte nån bra beskrivning hur jag ska montera fast den
av Christian_m
V50åkare skrev:Om jag ska köpa en begangnad S40 grill så undrar jag när dom ändrade volvoemblemet i grillen.
Vill ha samma emblem som på min nya bil -07

Har letat som bara den här på sidan men hittar inte nån bra beskrivning hur jag ska montera fast den
Heico hade en bra beskrivning på sin hemsida tidigare och som jag länkade till i den tråd som Wendtan länkade till i denna tråden. Den verkar de dock ha tagit bort nu, men efter lite letande på deras hemsida så fann jag en ny beskrivning som de lagt upp, och nu rekommenderar de samma metod som Volvoverkstäderna använt sig av så jag misstänker att den andra metoden gjort att mer än en front skadats i samband med bytet.

Klicka på länken så öppnas instruktionen i pdf-format. http://www.heicosportiv.de/nextshopcms/cmspdf.asp?id=55

När det gäller den begagnade grillen så kan jag tyvärr inte svara på din fråga. Troligast är det i så fall bättre att köpa en ny grill hos din återförsäljare.
Användarvisningsbild
av TurboYmmot
Ja köpte en s40n grill till min V50 hos JBs reservdelar i jönköping....betala 850 spänn för den :)

Monteringen e inte heller så svår.....sitter fast me nåra clips bara:)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Den tyska beskrivning med att motera av fronten verkar ju vara lite väl omständig tycker jag, en skruvmejsel och en lite längre är allt som behövs.
Jag bytte min grill på 3minuter.
av -=Kotten=-
Om den sitter likadant på v50 som på min s40 så är det bara att mosa in händerna bakifrån. Grymt simpelt (om man inte har frukostkorvsfingrar). Är bara några clips ( < ) som ska tryckas ner lite.
Höll på ett bra tag efter att man läst alla psykopatiska beskrivningar på olika forum om diverse verktyg innan man insåg hur simpelt det var....

Finns ju annars rätt sjyssta grillar på ebay:
T.e.x: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0108713915

Själv köpte man MS Design grillen för nässtan 3000kr. Plastigare lågkvalitetsskräp får man leta efter. Inte ens riktiga clips. Några skumma plastbitar som man fick tälja till själv för att få in i hålen. Ser iochförsig ok ut ändå....
:roll:
av perrra
hur tusan får jag bort grillen på en v50 1.6d? hittar inte vars man kan stoppa in handen :roll:
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]