NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av psyman
Efter en lååååång väntan så var det äntligen dax att hämta min nya c30 t5 hos min lokala volvohandlare idag!

tror ni faan inte att det sitter fel klädsel i bilen...! faan... man blir juh sååå arg!

nu får jag vänta MINST 3-4v igen på en ny bil...

måste faktiskt säga att luften lite gått ur mej lite å jag faktiskt lekt med tanken att avboka hela kalaset =(

vad tror ni man kan kräva för kompensation för en sån här sak!?

/Mattias
Användarvisningsbild
av Gottschalk
Tråkigt att höra, men som dom säger: worth waiting for.....
av matzen10
Jag tror inte man kan kräva någon kompensation.. Möjligen i så fall hjälp med lånebil fram till dess den beställda dyker upp.

---> Matz
av ljungström
Jag jobbar extra som säljare hos en Toyotahandlare. Toyotaköparna har rätt små möjligheter att välja klädsel osv, oftast finns bara ett färgalternativ. Men till Rav4, en liten SUV, fanns det grå eller blå textilklädsel. Den blå gick dock bara att kombinera med lackering silver, vitt eller blått för att det skulle matcha. Därför blev vi rätt snopna när det landade en röd Rav4 med knallblå klädsel ute på gården... Generalagenten trodde först att vi skojade, "en sådan bil kan omöjligt ha byggts". Men men, den gick och sälja den med.

Åter till ämnet, vad hade du beställt och vad fanns det i bilen istället?
av psyman
jag hade beställt 2delad klädsel mörkgrå/quartz med mörkgrå interiör... fick enfärgat mörkgrå klädsel med quartz(ljus) interiör.

visade sej att det bara var 2 bokstäver/siffror som är omkastade i modellbeteckningen... säljaren har skrivit in fel i ordern!
av Christian_m
Det enda rätta är att vänta på en bil med rätt spec, och försöka få till någon kompensation även om det blir svårt.

Har du väl bestämt dig för att lägga så mycket pengar på en specifik bil vore det dumt att avbeställa p.g.a. besvikelsen över felleveransen. Det är ju inte bilens fel att säljaren gör misstag :wink:

Hoppas det ordnar sig. Förstår att du är grymt besviken, man går ju och laddar veckorna innan man ska hämta ut en ny bil och så blir det så där.
Användarvisningsbild
av poseidon
Lånebil är nog det du kan förvänta dig i kompensation, försök kanske få med takräcke eller att första servicen är gratis eller liknande. Det är lättare med grejor än pengar.
Användarvisningsbild
av CarMan
vist kanske du kan få nått i kompensation, men jag tror knappast att du kan Kräva det.

fråga om du kan få pedal gummin i alu & större ändrör monterat gratis.
av plamek
psyman skrev:jag hade beställt 2delad klädsel mörkgrå/quartz med mörkgrå interiör... fick enfärgat mörkgrå klädsel med quartz(ljus) interiör.

visade sej att det bara var 2 bokstäver/siffror som är omkastade i modellbeteckningen... säljaren har skrivit in fel i ordern!
Hade quartz interiör i min förra V50, snyggt, men var svårt och hålla rent och fint nere vid pedalerna. Saltslask på skorna... (Skåne)...
Min nya V50 har mörkgrå interiör som du beställt, det är bättre. Kommer ni beställa en ny bil med rätt interiör alltså? Eller tar du ut bilen du fått med nån form av kompensation?
av psyman
Kommer ni beställa en ny bil med rätt interiör alltså? Eller tar du ut bilen du fått med nån form av kompensation?
nej, nej... vill inte ha ljust nertill... så d blir å vänta tills rätt bil kommer...!

Aldrig något problem med själva bilen m[…]

Laddbox

Beror också på vad man förvä[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]