NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plamek
Om man inte vill montera extraljus på sin bil så borde man kunna ersätta H7:an till helljuset med någon xenonsats från Xenonkungen t.ex.? Någon som provat detta? Nu har man endast bi-xenon ljus på V50:n, och extraljus känns som sagt inte funkis...
Användarvisningsbild
av Micke_d
det är väl HB3 eller vad den nu heter på S40n V50 inte H7, funderar på att göra det själv men har inte tagit mig råd än :-)
av zlang
På min bil med Bi-xenon så är det xenon på hel och halv. Om jag förstått det hela rätt innehållerar projekteringsmodulen en lucka som stiger för att visa hela lampan vid helljus. Sen om man vill ha xenon på fler lampor är det en annan historia.
Användarvisningsbild
av Micke_d
yes "projektormodulen" öppnar upp fullt + att det tänds en 65W HB3 lampa / sida

HB3 kallas även 9005

Bild
av Pam
Beställde mine HB3 (9005) helljus xenon kit från http://www.vvme.com. Är jäkligt nöjd. Väldigt mycket ljus för pengarna ($120 per kit inkl frakt).
av plamek
Micke_d skrev:det är väl HB3 eller vad den nu heter på S40n V50 inte H7, funderar på att göra det själv men har inte tagit mig råd än :-)
Just det, inte H7 som jag skrev... En del av anledningen till att göra ett försök med detta är ju att strålkastarna är så enkla att plocka lös från bilen. Har aldrig haft en bil som är så enkel att byta lampor i (nåja, modern bil alltså).

Jo Bi-Xenon innebär att halvljus-xenon-lampan vinklar upp sitt ljus till helljusbild och en extra halogenlampa tänds till det. Skulle vart fint med bägge xenon...

Själva frågeställningen var ju fle[…]

Har haft vibrationer från bakvagnen ett tag […]

Den stora annons-tråden

Dyrt med bromsar, 175 000:- och det är halva […]

Behöver jag byta belägg och skivor?

Håller med, det räcker att typ ko[…]