NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FORSV50
Hej!
Någon av er som brukar använda Biltemas torkarblad till sin V50? (eller annan modell). Fungerar dessa ok eller vad rekommenderar ni?

Tack på förhand!

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

av UnleashFusion
FORSV50 skrev: fre 03 jul 2020, 08:59 Hej!
Någon av er som brukar använda Biltemas torkarblad till sin V50? (eller annan modell). Fungerar dessa ok eller vad rekommenderar ni?

Tack på förhand!

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk
Ifall du behöver dom akut så skulle biltemas funkar.

Annars kanske du kan fundera ifall du köper det via t.ex. mister-auto-appen(dock krävs det att du behöver köpa över 599kr för gratis frakt och om du använder koden (EXKLU25) får du 25% på hela köpet. Tror själva torkarblad från bosch efter rabatt ligger på ~250-255kr/sats.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Funkar som dom ska anser jag, dock har dom exemplaren jag haft ramlat isär efter ett år.

Köper Bosch från Tyskland numer, aningens billigare än OKQ8 i byn.

Cirka 200:-/par (exkl. frakt) från Tyskland.
Cirka 290:-/st hos OKQ8.

Gör man bara rent rutorna och bladen med jämna mellanrum samt att dom inte rycks loss från rutan vintertid så kan torkarblad hålla länge.
av JallooZ
Jag brukar beställa bosch från Mekster. Ca 250/par och håller sig fräscha 2x längre än Biltema. Köpt biltema flera gånger men blir besviken varje gång när gummit torkat efter 2månader.
av 20FJan
Köpte ett Bosch på vänster då det gick sönder för 6 månader sedan, efter det Biltema på höger då det gick sönder för 2-3 månader sedan för 1/3 av priset. Båda funkar lika bra än, det blir intressant att jämföra hållbarheten på dem.
Senast redigerad av 1 20FJan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Körde på wipers.se och var nöjd med de, finns forumrabatt med viewtopic.php?f=54&t=131046
av Oddput
Biltemas flatblade funkar, men kan torka som någon här skrev (med tillhörande dålig effekt och missljud). Köpte själv för ett par veckor sedan och såg då att ena bladlängden var märkt som utgående. Kommer att köpa på Tyskland när de blad som sitter på bilen nu behöver bytas.

Tips! Kolla noga att du får rätt fäste om du köper från Bildelaronline etc. Lita inte på att det blir rätt om du bara söker på regnummer.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Biltemas dyrare torkar blad är inte sämre än nått annat. De billigare är det sämre med enl min egen erfarenhet.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag kör på Bosch. Tycker Biltemas tar dåligt, låter och presterar dåligt vid högfartskörning.
Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två (h[…]

Fel anmälde också, 4.2.13 hjälpte […]

Stefans 968

Mer lack. IMG_1241.jpeg IMG_1240.jpeg

@EmilWärn, Fungerar detta även på […]