NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tiger
Hej!

har nu haft min v50 06a inlämnad 3 gånger för att det läcker in vatten vid överkanten på bakdörrarna. båda sametslisterna blir dyngsura och det samlas vatten i gummilisterna som sitter på karossen samt att det rinner ner längs dörren. någon som haft samma problem? vad jag vet så ska den inre listen inte bli blöt el? det blir inte det på framdörrarna.
av DanneF
tiger skrev:Hej!

har nu haft min v50 06a inlämnad 3 gånger för att det läcker in vatten vid överkanten på bakdörrarna. båda sametslisterna blir dyngsura och det samlas vatten i gummilisterna som sitter på karossen samt att det rinner ner längs dörren. någon som haft samma problem? vad jag vet så ska den inre listen inte bli blöt el? det blir inte det på framdörrarna.
jag har samma problem när ja tvättar min bil, dock tvättar ja bilen med högtryck, men ytterst försiktigt.
nu har enaav sammetslisterna börjat gå sönder, sammeten lossnar, så bilen skall in den 22/3 o dom får byta list.
av tiger
ok då är det samma som på min. problemet är bara att dom har bytt lister och det är likadant iaf.
Användarvisningsbild
av Appel
Samma problem höger bak på min V50 -04. Verkstaden har aldrig fått bukt med det, dom har bytt och limmat men felet är kvar.

Jag tänkte byta till den faceliftade V50 som kommer till sommaren, förhoppningsvis har dom en bättre konstruktion på den.
av Doby
Det kan inte vara så att de behöver justera dörrarna så att de sitter tajtare?
av tiger
dom har provat både byta lister samt justera dörrarna :( vad gör man om de inte får rätt på det? Kan väl inte vara så att jag ska behöva ha det så på en bil som inte ens är ett år gammal?
Användarvisningsbild
av Appel
Nej det är listen som är (i mitt tycke) en undermålig konstruktion. Den sitter inte fast ordentligt.
av tiger
menar du listen på dörren?
Användarvisningsbild
av Appel
Jo, listen. Den sitter faktiskt mer eller mindre löst, dom har försökt att limma min för att fixera den i rätt läge. Men det har inte lyckats, jag vet inte om det är någon typ av kant eller liknande som den skall klämmas fast i och att den inte är som den skall, dom menar på att det inte är någon mening att byta listen för det kommer inte att bli bättre.

Förresten, jag menar den yttre listen som tätar mot karossen, inte den inre, den släpper alltid i hörnen och den får man trycka till för hand.
av tiger
hmm...vad ska dom göra med din då? man ska väl inte ha det så?

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]