NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Jag har fått en felkod som heter ECM-2A30 Pertikelfälla - för hög singnal
Jag har köpt en ny tryck givare till pertikelfiltret och försökt ta bort felkoden med vida men det går ej och bilen går fortfarande i fel säkert läge.
Pertikelfiltret bytades på volvo vid 12 000 mil och den har rullat nu 17 000 mil
Kan filtret vara fult redan?
dieselputte skrev: tis 12 maj 2020, 09:24 Då bör det vara den dyrare och bättre varianten av DPF.
Kolla slangarna mellan DPF och tryckgivaren, det händer att dessa går av, eller att det blir stopp inuti. Provblås försiktigt med trycklufts picka
Var ute och kollade och dom är hela. i början av föra veckan när felet kom så kunde jag ta bort felkoden och då kunde man köra en dag inan den kom igen och den gick in i fel säkert läge men nu är den kvar hela tiden och även efter att jag monterar den nya givaren från volvo så är den kvar och går ej att ta bort.
Tycker det är konstigt att när bilen står med tändning på utan att motorn är i gång så går det inte att bort felkoden?
Värmare XC60 22-

Ja, det var då inte den uppgiften jag fick f[…]

Bromsrör höger fram

Håller tummarna för att du får ih[…]

OBD P0121

Kan det vara så enkelt att det gamla spj&aum[…]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&o[…]