NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EPA
Min bil hade autostart innan jag lämmnade in den för uppdateringarna som skulle göras på klimatenhet M.M.
Nu har jag fått den tillbaka och den finessen är borta eller fungerar inte längre. Någon som vet om den skulle bort eller om den är borttappad.

För er som inte vet vad jag talar om så har V50`s 5 cylindriga motorer
autostart som innebär att man inte behöver hålla in nyckeln till motorn startar utan man bara duttar på nyckel så startar den själv.
Användarvisningsbild
av s_hagen78
Jag hoppas att jag inte är ensam om det här men.... va? Har jag? Vill ha!:)
Användarvisningsbild
av wendtan
Min T5 -06 har inte denna funktion trotts att jag inte hunnit uppdatera alla mjukvaror än. Jag har inte hört talas om funktionen på volvobilar innan faktiskt.
Användarvisningsbild
av jihed
Hade funktionen på en poolbil (Mercedes) som vi hade på mitt förra jobb.. Ganska frän funktion. 8)
Va tvungen att prova på min V50... Jag har inte denna funktion i alla fall. :(
Användarvisningsbild
av s_hagen78
Nu får du förklara EPA eller någon annan kliva in som vet. Bläddrade just igenom manualen och hittar ingenting om en sån här funktion. Tillval?
av Frigge
Finns ingen sådan funktion, förklaringen kanske är att du har problem med ditt tändningslås :shock:
av Fredrik^
Jag hämtade ut min nya s40 2.4i idag och den har autostart :)
Riktigt tufft är det att bara vrida på nycklen och släppa med en gång och inte mala på startmotorn tills bilen går igång
av EPA
Har fixat tillbaka autostarten.
Är en ganska bekväm funktion.
Om ni lusläser instruktions boken så kommer ni att hitta att autostart fuktionen finns med.
Jag har nu den funktionen på min bil som innebär att man bara vrider till nyckeln en gång så går bilen igång. Jag tycker det är smidigt.

Jag har alltid haft den funktionen sedan jag fick min bil och har nu fått den tillbaka sedan omproggrameringen .
Min bil är en 07:a som levererades oktober.Är också en T5 :a.
Funktionen finns bara på 5cylindriga bilar.
av EPA
Jag ska leta upp det i boken och citera lite men jag kan inte idag för jag är på jobbet.
Men om någon annan är sugen så går det ju bra att kasta upp ett citat från instruktionsboken.
av Frigge
Nu är jag RIKTIGT förvånad :roll: har aldrig någonsin hört om den funktionen eller läst om den, inte heller upplevt den på någon bil. Kan säga att jag kört RIKTIGT många 40/50 bilar o missat detta :lol:
Ska testa på någon imorrn

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......

Kom på det när jag hade fyrat av fr&ari[…]