av Sohlaria - lör 12 okt 2019, 00:18
- lör 12 okt 2019, 00:18
Hej på er!
Nu har jag råkat ut för det här extremt roliga att bilen fått sig en stroke..
Högersidan av bilen är helt död, hamnat i nåt blockerat låsläge.
Fönster, lås, backspegel (samt blinkers på backspegel) fungerar inte alls, antagligen samma med uppvärmningen av backspegeln.
Vad jag förstått efter att läst runt på forum och dylikt är det att bilens säkerhetssystem har aktiverats, dvs BLL.
Går ej att öppna dörrarna inifrån heller.
Har kollat säkring, samt bytt utan att det vill sig. (Hände en gång tidigare, eller två. Då drog jag bara ur säkringen och satte tillbaka så funkade det igen som det skulle!)
Vad jag förstår det som så finns det en kontakt vid A-stolpen som kan ha ärgat. Men den verkar lite omöjlig att få tag på då jag inte kan öppna dörren..
Någon som har idéer på vad man kan göra för att lösa det?
Det går inte på Goodwill heller då bilen är 13 år gammal. (Pratade med Volvo)
MVH!
Nu har jag råkat ut för det här extremt roliga att bilen fått sig en stroke..
Högersidan av bilen är helt död, hamnat i nåt blockerat låsläge.
Fönster, lås, backspegel (samt blinkers på backspegel) fungerar inte alls, antagligen samma med uppvärmningen av backspegeln.
Vad jag förstått efter att läst runt på forum och dylikt är det att bilens säkerhetssystem har aktiverats, dvs BLL.
Går ej att öppna dörrarna inifrån heller.
Har kollat säkring, samt bytt utan att det vill sig. (Hände en gång tidigare, eller två. Då drog jag bara ur säkringen och satte tillbaka så funkade det igen som det skulle!)
Vad jag förstår det som så finns det en kontakt vid A-stolpen som kan ha ärgat. Men den verkar lite omöjlig att få tag på då jag inte kan öppna dörren..
Någon som har idéer på vad man kan göra för att lösa det?
Det går inte på Goodwill heller då bilen är 13 år gammal. (Pratade med Volvo)
MVH!