NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christian_m
Är det någon som vet vad bodykit till V50 kostar lackerat och klart? I Volvos tillbehörskatalog finns prisuppgift på grundmålad bodykit som kostar dryga 10.000, men man vill ju gärna ha det lackerat och monterat också :wink:

Har ägt bilen i två år nu så nu är jag i det läget att jag antingen måste göra nåt med den jag har eller byta, och köpa bodykit och eventuellt sänka bilen är nog trots allt det minst korkade alternativet sett till ekonomin :D
Användarvisningsbild
av jihed
Jag köpte ett olackat kit + takvinge förra veckan.. Det är 20% rabatt (just nu?) om man handlar med volvokort. Valde ett olackat.. Länma in det till nån lokal lackerare. Blir nog säkert billigare. Du kan säkert hitta nån som även kan montera det åt dej. Läste igenom instruktionen för nån dag sedan, och det såg inte så märkvärdigt ut. Man bör dock nog vara två för att montera.

Jag ska lämna in kitet på lackering nu på Måndag. Får se om det blir montering till nästa helg då. :D

/Jimmy
av Christian_m
jihed skrev:Jag köpte ett olackat kit + takvinge förra veckan.. Det är 20% rabatt (just nu?) om man handlar med volvokort. Valde ett olackat.. Länma in det till nån lokal lackerare. Blir nog säkert billigare. Du kan säkert hitta nån som även kan montera det åt dej. Läste igenom instruktionen för nån dag sedan, och det såg inte så märkvärdigt ut. Man bör dock nog vara två för att montera.

Jag ska lämna in kitet på lackering nu på Måndag. Får se om det blir montering till nästa helg då. :D

/Jimmy
Okej, svänger förbi Bilia efter jobb idag och kollar komplett pris då så jag kan jämföra. Vad betalar du för lackeringen?
Användarvisningsbild
av jihed
Christian_m skrev:
jihed skrev:Jag köpte ett olackat kit + takvinge förra veckan.. Det är 20% rabatt (just nu?) om man handlar med volvokort. Valde ett olackat.. Länma in det till nån lokal lackerare. Blir nog säkert billigare. Du kan säkert hitta nån som även kan montera det åt dej. Läste igenom instruktionen för nån dag sedan, och det såg inte så märkvärdigt ut. Man bör dock nog vara två för att montera.

/Jimmy
Okej, svänger förbi Bilia efter jobb idag och kollar komplett pris då så jag kan jämföra. Vad betalar du för lackeringen?

Vet inte än.. Jag har en repa som dom ska fixa till också.. Men man trodde ca 2000:-
av Christian_m
Okej. Jag såg nu att bodykit till C30'n kostar runt 14.500 inkl lack så jag antar att V50'ns ligger däromkring också.

Får fundera ett tag på om det blir ett sånt eller om det är så att nästa bilbyte ligger för nära i tiden för att det ska vara lönt att köpa.
av ellemark
Hur gör du med monteringen, gör du den själv? Om du gör den själv, har du någon instruktion på hur?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......

Kom på det när jag hade fyrat av fr&ari[…]