NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
I går sa min sambo att batterilampan lyser och att det står nån om elsystemet på displayen.
Kopplade upp vida och så att det ligger en felkod som heter ECM-CD0C Laddning sekundärbatteri. För låg spänning
Men det ligger även en som jag inte kommer ihåg som är att spänningen är för låg.
Jag har mätt men ett instrument att generatorn inte laddar då det endast är 12v i batteriet.
Jag undrar om det kan vara nåt annat som gör att den inte laddar eller det är en ny som gäller?
Bilen har bara rullar 16 och jag hittade en ny från Tyskland för 1500:- av samma märke som mekonomen rekommenderade.
kvillebäck skrev: mån 30 sep 2019, 12:55 Ja, om du har en drive. Då sitter sekundärbatteriet på vänster sida nere under lyktan. Det sitter väl inkapslat och är till start/stop-systemet.
Det är ett litet batteri ca 7x12x18cm.

Jasså. Då kanske det bara är det batteriet som är kass? För jag mätte på det stora och det visade 12v vid motorn igång.
kvillebäck skrev: mån 30 sep 2019, 13:17 Mitt är dåligt vilket bara resulterar i att start och stop-systemet inte fungerar. Dock tänder det ingen batterilampa i instrumenteringen för mig. Bara ett meddelande ibland.
Kan den stänga laddningen för att det lilla batteriet inte tar emot ström?
kvillebäck skrev:Jag känner inte igen just din kod.
Jag glömde ju att lägga in felkoden. hehe
ECM-1410 Generator. Felaktig singnal
Jag mistänker att laddningsregulatorn är kass.
Jag har kollat kontakten på generatorn och den är i bra skick, Den kostar 400:- en ny generator i tyskland kostar 1400:-
Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]

Hur löste du detta? Jag har precis samma prob[…]

Urkopplad kabel/rör?

Hej på er! För ett bra tag sedan s&ari[…]