NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amrod
#1272350
V50 2.0D 2006

2015: partikelfilter bytt och addativ påfyllt
2016: commonrail och spolning av systemet
2018: bränslefilter

Jag får 3 felkoder.
P0002
P0089
P120F

Jag har bytit givaren på commonrail samt dieselpumpen, men felkoderna kvarstår.

Står jag och varvar över 1000 varv på tomgång så släcks lampan, för att tändas igen så fort jag slutar varva.
Lampan släcks på motorvägen och tänds igen när jag kör lugnt i t.ex korsningar.

Nån som har en idé vad detta kan bero på?
Bilagor
0365B5CF-4122-4DB4-922F-2A2F483816C2.jpeg
0365B5CF-4122-4DB4-922F-2A2F483816C2.jpeg (421.01 KiB) Visad 2993 gånger
av KenZoo
#1272458
Kontrollera bränsletrycket med Autocom, utsätt bilen för de scenarion där felmeddelanden dyker upp o se vad som händer med bränsletrycket ,

Användarvisningsbild
av Phyxius
#1272642
Jag har samma problem utom P0089. Får "Motorsystem service erfordras" på låga varv men bilen går hur fint som helst. Läser ut felkod P0002 och P120F. Har inte listat ut problemet än...
Användarvisningsbild
av Phyxius
#1272720
Bara bytt bränslefiltret hittills. Hjälpte inte. Jag upplever den inte som svårstartad.
Användarvisningsbild
av Phyxius
#1276647
Kollat bräsletrycket. På tomgång ligger trycket och pendlar mellan 27000 och 32500kpa. På 1500rpm så ligger det på 39000-48000kpa och vid 2000rpm mellan 42000 till 49000kpa. Nån som har koll på va det bör ligga på? Ska det verkligen sväng så mycket?
Användarvisningsbild
av Phyxius
#1307489
Ingen som har haft samma problem och vad är i så fall lösningen? Min bil går helt ok med dessa felkoder. Rycker möjligtvis lite på låga varv och aningen törstigare än normalt. Hjälp!
av kvillebäck
#1307773
Har ni bytt givarna på pump och Commonrailsystemet bakom motor? Då pekar det på att pumpen börjar bli sliten. Kan vara något skit i tanken men det är väl kontrollerat. Bränslefiltet utgår jag ffrån att det är bytt.
Användarvisningsbild
av Phyxius
#1309049
kvillebäck skrev:Har ni bytt givarna på pump och Commonrailsystemet bakom motor? Då pekar det på att pumpen börjar bli sliten. Kan vara något skit i tanken men det är väl kontrollerat. Bränslefiltet utgår jag ffrån att det är bytt.
Givarna är bytta och så även filtret. Ny (begagnad) pump är på väg så jag hoppas det löser problemet. Tack för råden!

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]