NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krulos
Edit: Någon som har testat detta chip i sin bil? S40 N är ju samma drivlina så den som har en S40 och har trimmat den med Bsr boxen får gärna berätta lite om det.

Mvh
Senast redigerad av 1 Krulos, redigerad totalt 0 gånger.
av Frigge
Om man vill chansa på att inte få ut en krona OM du skulle råka ut för ett haveri så..............
Detta gäller ju även Försäkringen.......

Om du skulle kvadda bilen ordentligt har du kanske inte möjligheten att ta ur programvaran, bilen analyseras medans du ligger på sjukhus. Ja, resten förstår du nog.
av Daddan
Ersättningen enligt maskinskadeförsäkringen blir nedsatt med mellan 25% och 100% beroende på deras humör. Det syns direkt om bilen är i "icke originalutförande".
av Krulos
Frigge skrev:Om man vill chansa på att inte få ut en krona OM du skulle råka ut för ett haveri så..............
Detta gäller ju även Försäkringen.......

Om du skulle kvadda bilen ordentligt har du kanske inte möjligheten att ta ur programvaran, bilen analyseras medans du ligger på sjukhus. Ja, resten förstår du nog.

Det är säkert sant, men denna boxen ersätter ingen befintlig programvara. De kan väl alltså bara se frysta värden på bilen?
av dali
Har BSR släppt en ny PPC-variant? Hittills så har PPC inneburit att man programmerar om styrboxen i bilen med ny mjukvara. Såvitt jag vet så är det bara KCR som inte modifierar bilens styrbox och deras prylar är väl för dieselmotorer.
av Krulos
dali skrev:Har BSR släppt en ny PPC-variant? Hittills så har PPC inneburit att man programmerar om styrboxen i bilen med ny mjukvara. Såvitt jag vet så är det bara KCR som inte modifierar bilens styrbox och deras prylar är väl för dieselmotorer.
Sant, fel av mig. Men det går ju på 5 minuter att programmera om mjukvaran med PPC, alltså om jag rasar motorn med PPC boxen, sen programerar om mjukvaran. Då kan de alltså bara se de frysta värden som finns?
av Daddan
Det syns NÄR den laddats om också. Kan bli jobbigt att förklara... Nej, skit i PPC om du nu får en trevlig garanti eller avbeställ bilen och köp något värre.
av Krulos
Tackar för svare, PPC får vänta ett tag. Satsar på 18" R fälgar istället!

Mvh Johan
av Frigge
Bra val, kommer bli snyyyyygt som faaaaan !
av Daddan
Kommer bli najs! Kul att Volvo matchar gamla Audi S3, på tiden! Undrar om det är go-cartkänsla? Mini cooper S lär antagligen inte kännas så överlägset kul längre (även om jag fortfarande har en riktigt kul upplevelse på härligt kurviga vägar med en cooper).

Några fler som har erfarenheter av det nya G[…]

Ta trädgårdsslangen. O spola ner samti[…]

Några skakningar känner jag inte till p[…]

Vi som beställt nya XC60

Det var ett skämt, nog ett misslyckat så[…]