- sön 05 aug 2018, 14:06
Foto på felkoderna på verkstans avläsning.
7ED34E97-ADA8-463C-BA19-8DCAE27F00AE.jpeg (161.6 KiB) Visad 1092 gånger
Hej,
Har en Volvo C30 T5 årsmod 2007 och har problem med att den hamnar i ”motorfunktion nedsatt” då och då. Då blir bilen orkeslös men den är inte varvtalsbegränsad. Efter några omstarter så försvinner ”larmet” och bilen går som vanligt.
Jag var på en verkstad som läste av och släckte felkoderna.
Felkoderna, 3st, var följande:
9400 - Körpedalsgivare 1/2 - Fel registrerat
941D - Körpedalsgivare 1/2 - CAN-komm. störd/signal orimlig
9430 - Körpedalsgivare 1/2 - CAN-komm. störd/signal orimlig
Verkstan sa till mig att jag skulle byta gaspedal inkl lägesgivaren, vilket jag gjort, men nu har felet återkommit igen...
Är det någon som har nån idé om vad som är fel eller haft samma problem med sin Volvo?
För övrigt så är det inga andra problem/symptom. Farthållaren fungerar, och bilen går bra (när jag inte har ”larm” med nedsatt motorfunktion...)
Tacksam för all hjälp som kan ges. Tack på förhand!
Har en Volvo C30 T5 årsmod 2007 och har problem med att den hamnar i ”motorfunktion nedsatt” då och då. Då blir bilen orkeslös men den är inte varvtalsbegränsad. Efter några omstarter så försvinner ”larmet” och bilen går som vanligt.
Jag var på en verkstad som läste av och släckte felkoderna.
Felkoderna, 3st, var följande:
9400 - Körpedalsgivare 1/2 - Fel registrerat
941D - Körpedalsgivare 1/2 - CAN-komm. störd/signal orimlig
9430 - Körpedalsgivare 1/2 - CAN-komm. störd/signal orimlig
Verkstan sa till mig att jag skulle byta gaspedal inkl lägesgivaren, vilket jag gjort, men nu har felet återkommit igen...
Är det någon som har nån idé om vad som är fel eller haft samma problem med sin Volvo?
För övrigt så är det inga andra problem/symptom. Farthållaren fungerar, och bilen går bra (när jag inte har ”larm” med nedsatt motorfunktion...)
Tacksam för all hjälp som kan ges. Tack på förhand!
Bilagor
7ED34E97-ADA8-463C-BA19-8DCAE27F00AE.jpeg (161.6 KiB) Visad 1092 gånger
- By dieselkenneth