- sön 28 jan 2007, 16:50
Det är så att motorlampan började lysa för ett tag sen i min T5 AWD, verkstaden sa att de inte gör något åt det eftersom den ändå ska in på service inom en snar framtid och om det inte är någon skillnad i körbarheten, och det är det inte. Dock, kan man ibland, bara ibland, uppleva ett "hack" om man håller jämn gas och accelererar, så kan det hacka till någonstans vid 3000 varv. Men annars är det inget.
Men iaf, så fick jag tag i ett program där jag läste felkoder och fick upp P0100, vilket ska vara något med "Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction". Jag tog bort felkoden och allt var frid och fröjd i några dagar, tills den tändes igen.
Så, till frågan, är det någon som kan ha en aning vad detta kan bero på, och vad som behövs att göras?
Men iaf, så fick jag tag i ett program där jag läste felkoder och fick upp P0100, vilket ska vara något med "Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction". Jag tog bort felkoden och allt var frid och fröjd i några dagar, tills den tändes igen.
Så, till frågan, är det någon som kan ha en aning vad detta kan bero på, och vad som behövs att göras?