NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Min parkeringsvärmare, som heter 091-D är specificerad till att dra ca 0,6 liter per timme. Sitter i min 960 bensinare.

Mvh/ Adde
av Knasen
Jag har sett någonstans att värmaren drar cirka 0,2 dl i timmen på en S40 2.0D 2006 , jag har en själv :D , Den värmer gött
av Addekarlsson
Låter som extremt lite förbrukning det tycker jag, med tanke på att bensinpumpen för värmaren går konstant och matar den låga som brinner i "termosen".
Men är det rätt med 0,2 dl i timmen så är det bara gratulera massor. :wink:
Bara 0,2 liter i timmen låter väldigt lite tycker jag, men 0,2 dl... :lol:

Kan i alla fall bekräfta mitt eget inlägg nu efter jag bytt glödstift till min bensinvärmare pga strejk. Passade då på att kolla i instruktionsboken jag har till min värmare, där står det klart och tydligt, omkring 0,6 liter i timmen för drift av bensinvärmaren 091-D.

Mvh/ Adde
av Knasen
Bara 0,2 liter i timmen låter väldigt lite tycker jag, men 0,2 dl...
Självklart skall det vara 2dl i timmen :oops: , tryckfelsnisse springer på tangenterna :D

På dieseln så matar bränslepumpen bara när värmaren "behöver" soppa
Användarvisningsbild
av CarMan
den lär dra runt en halvliter i timen är min gissning.
bilens färd dator räknar inte med denna fröbrukning, trots att värmaren går konstant i sånthär väder som vi nu har
av Addekarlsson
Ahh! Det var en diesel det handlade om.... Då har jag absolut noll koll faktiskt.
För på en bensinare används värmaren enbart som parkeringsvärmare, istället för elektrisk motorvärmare.
På dieslar slår ju denna värmare igång vid behov, samt om man köper vad-det-nu-är-för-tillbehör man behöver för att kunan använda den som just parkeringsvärmare oxå.
Men fortfarande så låter 0,2 liter i timmen väldigt lite.
Tror mer på CarMan's teori om halvliter. :D

Mvh/ Adde

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]