NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har fått nedslag på ljusbild, och såklart så funkar ju inte justeringen.
Fick nästan hjärnblödning när jag såg vad nya Xenon lyktor kostade.

Har nu bestämt mig för att köpa eftermarknads som kan kosta uppemot 2000:- st .

Vilka är det jag ska ha är frågan?

Har en v50 MY07 med Xenon, art nr på lyktorna är 30698890 + 30698889.
TommyP86 skrev:Dyra grejer. Har du kollat volvo? Facelift xenon kostar runt 2000kr styck där (tom då förstås) så det finns väl en mikroskopisk risk att även icke facelift går att få till bra pris.
Annars, eftermarknad? Ingen av dom finns för xenon vad jag sett, eller har du hittat?
2000:- kan dom väl inte kosta, ringde bilia och de ska ha 7500:- för en komplett lykta
KenZoo skrev:
TommyP86 skrev:Dyra grejer. Har du kollat volvo? Facelift xenon kostar runt 2000kr styck där (tom då förstås) så det finns väl en mikroskopisk risk att även icke facelift går att få till bra pris.
Annars, eftermarknad? Ingen av dom finns för xenon vad jag sett, eller har du hittat?
2000:- kan dom väl inte kosta, ringde bilia och de ska ha 7500:- för en komplett lykta
Jag har själv köpt en helt tom faceliftlykta där för 2xxxkr. Dom är i dålig kvalitet, därför säkert lite subventionerat.
TommyP86 skrev:
KenZoo skrev:
Jag har själv köpt en helt tom faceliftlykta där för 2xxxkr. Dom är i dålig kvalitet, därför säkert lite subventionerat.
Nu hängde jag inte med där.
Har du alltså köpt den från bilia/volvo för 2000:- , tom xenonlykta som du fick flytta över allt ifrån den gamla ?
Pre-facelift V50 xenonstrålkastare rör sig _inte_ vid start.

Tack för tipset. Den sitter korrekt. Har &aum[…]

Nästa elbil från Volvo?

Spännande med dörrarna, finns inget a[…]

Urkopplad kabel/rör?

Det ser ut som röret för bromsvätsk[…]

Vinterdäck

Behöver 4 st vinterhjul till s60. bultmö[…]