- tor 11 jan 2007, 17:09
Hej. Har en Volvo V50 170hk 04 och den har gått ca 5600 mil. Sedan en vecka tillbaka så tänds varningslampan störning på avgasreningen. Jag har fått uppfattningen av att den bara tänds när det regnar och är fuktigt ute. Jag var iallafall och besökte en liten volvo reperatör idag som har en dator som han kopplar in i bilen och gör en fel diagnos. Han fick fram att det var styrenheten för bränslet."Låg signal" Han hissade upp bilen och visade var den var och han tyckte att den satt väldigt idiotisk under bilen bredvid höger bakhjul.Helt öppet satt den för vatten och grus.
Han nollstsällde felet och sedan var jag ute och körde en stund och den tändes iallafall inte mer under den turen. Han berättade även att det tydligen är ett vanligt fel att den krånglar. Är det någon som vet om Volvo har förlängd garanti på detta??
Mvh Johan
Han nollstsällde felet och sedan var jag ute och körde en stund och den tändes iallafall inte mer under den turen. Han berättade även att det tydligen är ett vanligt fel att den krånglar. Är det någon som vet om Volvo har förlängd garanti på detta??
Mvh Johan