NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av connyn
Tjenare! Köpte en V50 D2 i lördags. Provade att koppla upp telefonen idag, fungerade bra ena vägen till min destination (ca 2 timmar). På vägen hem hittade den först inte telefonen, men det gick efter några försök. Dock kopplade den ifrån gång på gång. När den väl var parkopplad till telefonen fungerade det inte riktigt att ringa, samtalet kom inte ut i högtalarna. Den koppar ifrån efter allt mellan 10 sekunder-2 minuter.

Har provat:

Stänga av på blåtand på telefonen
Starta om telefonen
Starta om bilen
Ta bort telefonen från bilens parkoppling och para om den igen

... men inget verkar fungera. Det är en iphone 6s med.. tja, nyaste programvaran. Någon som kan sitta på en lösning? :cry:
Har ingen direkt lösning som så, men blåtanden verkar vara svajjig på Volvos bilar ibland. Det som forumet oftast brukar rekommendera är att testa en annan telefon för att utesluta att det är telefonen som bråkar.
av CPM
grillchips skrev:Har ingen direkt lösning som så, men blåtanden verkar vara svajjig på Volvos bilar ibland. Det som forumet oftast brukar rekommendera är att testa en annan telefon för att utesluta att det är telefonen som bråkar.
Jag har samma problem med min hands-free. Rätt som det är tappar blåtanden kontakten, och samtalets bryts. Ibland kopplas det snabbt in, ibland får man stänga av och starta om uppkopplingen mellan telefon och hands-free. Volvo har kollat och inte hittat något fel.

F.

Du har ingen cirkulation där med dieselvä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Råd vid punktering

Hej. Noterade i morse att höger framdäck[…]