NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Som topic låter bilen startar men svarar inte på gas.

vad kan det vara som är fel?

Bilen står bara o "plöddrar" trycker mattan i plattan men inget händer.

Har hänt ett par ggr startar man om bilen ett par ggr efter detta så startar den o går klockrent igen,,

bilen i

Någon som har några idèr??

m.v.h mojja
Senast redigerad av 1 mojja, redigerad totalt 0 gånger.
av Frigge
Vad kör du på för bränsle ?
Farmartank Diesel sätter ganska snart igen filtret.
Kan annars räcka med uppgradering och ev byte bränslefilter.
av mojja
Jag kör med vanlig pump disel. bilen har nu gått tusen mil tror du filtret redan kan vara igensatt av detta??

Jag har iallafall ringt till assistans nu så dom får komma o hämta upp bilen..

Hade bilen på verkstad för 2 veckorsen för sammma fel men då kunde dom inte hitta något som var galet.

m.v.h mojja
av mojja
så hämtades bilen på bärgare inatt med.. 2 ggr på 3 dagar..

Känns så bra att åka i en premium bil som volvo just nu.

Fanskapet vill inte svara på gas hade bilen på verkstad under veckan där dom kollade igenom allt och laddade ner ny mjukvara men problemet kvarstår..

Detta är tredje ggn nu bilen åker till verkstad för samma sak..

jag tror bilen varit på verkstad 7 ggr på 6 månader o allt är inte fixat än hur mycket ska man tåla??

m.v.h mojja
av MulleMullvad
kan vara bränslepumpen - byter de inte i första taget (dyrt) - hände med svärfars 407 2,0 hdi
Användarvisningsbild
av #27
Låter som en bränslepump eller om den suger luft i någon bränsleslang så att den inte får klokt med bränsle..
Användarvisningsbild
av CarMan
finns en hel del som bör kolas, tilexempel omdet saknas en plast bit, eller själva locket som ska finas i bränsle påfyllnings röret
av mojja
Jag vet faktist inte blir inte klolk på bilfan,, Önskar nästan någon djävel eldade upp fanskapet så att man slipper allt tjafs med den...

m.v.h mojja
av Daniel242
Vad var det för fel på bilen???
av mojja
turbobyte men igentligen var inte det felet utan en egr ventil kom volvo fram till i efterhand..¨

//mojja

På höger sida lykta på min v60cc […]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]