NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Intressant faktiskt. Behöver byta mina blad så varför inte prova detta? Går det bra så har man råd att byta lite oftare än man gör idag :)
Inväntar nyfiket på ditt test.
Byter gärna 2ggr per år då vintern/kylan brukar äta upp bladen...
av Ceska
Jag personligen kör bara med utbyttes "blad" och det funkar kanon, det funkar både på Flatblades och vanliga ramtorkare dock på ramtorkare är lite pilligare att byta men det går. Min personliga råd är ABSOLUT!
av Perra_367
Första försöket funkade det inte. Hade Volvo-torkarblad på min och det var inte samma profil på dessa, skall prova att beställa hem ett par Bosch Aero twin och se om gummit passar bättre i dessa.

Övre profilen är Volvo-blad och undre är Ebay-varianten som skall passa till Bosch Aero twin
Bild
av timebandit
Hur går det i ärendet? :)
Nyfiken då mina extra torkare är av just Bosch Aero Twin :)
Du hittar inga sådana här till Volvos egna torkare tro? :)
av Perra_367
Nja, jag kommer nog inte att uppdatera tråden på ett halvår cirka (den tid det tar att slita ner mina helt nya och nyligen monterade Aero twin :).

Däremot tror jag det är riskfritt för dig om du redan har Bosch aero twin att dra loss så att du kan kolla profilen och överensstämmer den med min bild ovan så är det nog bara att beställa och prova?
av timebandit
Hehe, antog att du var lite mer nyfiken å planerade i god tid, hehe
Då mina inte är monterade ännu så får jag nog göra som du skrev. Löser det under veckan förhoppningsvis. Vore skönt att känna känslan att man kan byta lite oftare till bättre kostnad. Borde bytt för länge sedan egentligen :)
av nishan
Någon aning om var jag kan köpa gummit? Det är ett slöseri med resurser att förändra det hela när man byter gummi gör jobbet?- VOLVO V60 (I) D3 2.0 Diesel, Kombi 2018

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]

På min XC70 -13 så har jag fått […]