NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Silvermannen
Hej,

här kommer en nöt att knäcka för den som vill ha en uppgift:

Hur tjocka i mm är standarsidodrutorna i V50 (4 mm?) och hur tjocka är de laminerade sidorutorna? De skall ju dämpa vindbrus något och borde ju således vara tjockare än standard? Eller är det bara 2+2 som limmats ihop med nån folie emellan för att vara starkare. Då borde de inte bli bättre ljudisoleringsmässigt... :roll:

Tack för svar!

/Das Silvermann
Användarvisningsbild
av CarMan
dom är tjockare, men har inte lagt dessa mått på minnet (ointresant för mig till vardags att hållareda på)
av lilledanne
jag har laminerade rutor, och det ser ut som det ligger något material mellan glasrutorna , typ plexiglas...
av Frigge
Det är en stor skillnad i ljudnivå i bilen om man har laminerat glas, har det i min 01:a. Sen är det dessutom näst intill omöjligt att krossa så det är mycket svårare att ta sig in i bilen via rutorna.
av McDonald
Silvermannen skrev:Hej,

Hur tjocka i mm är standarsidodrutorna i V50 (4 mm?) och hur tjocka är de laminerade sidorutorna? ...
/Das Silvermann

Olaminerade 5,0 mm, laminerade 4,9 mm. Dvs mer eller mindre lika tjocka.
Olika tjocka hade krävt olika glaskanaler och Volvo har bara en bredd på sina glaskanaler.

M
Användarvisningsbild
av CarMan
McDonald skrev:
Silvermannen skrev:Hej,

Hur tjocka i mm är standarsidodrutorna i V50 (4 mm?) och hur tjocka är de laminerade sidorutorna? ...
/Das Silvermann

Olaminerade 5,0 mm, laminerade 4,9 mm. Dvs mer eller mindre lika tjocka.
Olika tjocka hade krävt olika glaskanaler och Volvo har bara en bredd på sina glaskanaler.

M
ok, trode det var som på V70, där kan man se att laminerat är tjockare

Tjenare. Har en 960 1992 med 6-cyl som just nu by[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]

Ibland går det, oftast inte. Finns ju flera […]