NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MulleMullvad
Ny på forumet efter att bytt märke! Hämtade ut min V50 2,0D för en vecka sedan. Inga större problem efter att ha balanserat de obalanserade vinterdäcken jag köpte av Alvén & Ingvarsson...

Ett mindre problem dock:

Vid lite högre volym (och bas) på stereon (High Performance) kommer det kraftiga resonansljud från förardörren. Jag har lyckats lokalisera det till låsknappen. Håller jag i den så slutar ljuden. Fler som haft detta "fel"? Går det att åtgärda själv så jag slipper lämna in den till nån klåpare på verkstaden som ska bända och slita i dörrsidan utan att ens fatta vilket fel jag har?
Användarvisningsbild
av metal
Tjena!

Jag kan berätta för dig att jag har exakt samma problem som du. Låsknappen vibrerar och skapar detta oljud.

Jag har haft inne bilen för oljud när man spelar musik på lite högre volym, men just låsknappen fixade de inte. Som tur är stör jag mig inte på det allt för mycket, bara ibland som jag märker av det... men om du lämnar in din bil och får det fixat får du gärna berätta hur de fixade det.
av turbonegro
malo suerte hombre
bad luck man
du skulle inte ha bytt märke
Användarvisningsbild
av wanis
Hej,

För att öka på statestiken lite så kan jag meddela att jag har samma fenomen. Vid en närmare inspektion så var det just låsknappen som vibrerar.
Har bara haft bilen ca en månad så jag väntar lite med att lämna in den för att få med så mkt som möjligt för dem att kolla på. :???:

.. ser gärna att ni skriver om problemet löses och hur.
Användarvisningsbild
av StefanWR
MulleMullvad skrev:Ny på forumet efter att bytt märke! Hämtade ut min V50 2,0D för en vecka sedan. Inga större problem efter att ha balanserat de obalanserade vinterdäcken jag köpte av Alvén & Ingvarsson...

Ett mindre problem dock:

Vid lite högre volym (och bas) på stereon (High Performance) kommer det kraftiga resonansljud från förardörren. Jag har lyckats lokalisera det till låsknappen. Håller jag i den så slutar ljuden. Fler som haft detta "fel"? Går det att åtgärda själv så jag slipper lämna in den till nån klåpare på verkstaden som ska bända och slita i dörrsidan utan att ens fatta vilket fel jag har?

Hejsan!

Vibrerande låsknapp har dock inte jag, men vid som sagt lyssnade på musik vid högre volym vibrerar takkonsolen och det låter rent för j*kligt.
Kundtästmottagaren fick själv hänga med ut och lyssna på vibrationen, och höll med om att det lätt riktigt jäkligt. Så nu återstår vad verkstaden kan göra åt detta.

MVH
Stefan
Användarvisningsbild
av poseidon
Ytterligare ett missljud att lyssna till alltså..... Jag skall kräma på och lyssna. Har svårt att sålla bland alla missljud så jag kanske bara missat det i min bil.....
av magol
StefanWR skrev:Vibrerande låsknapp har dock inte jag, men vid som sagt lyssnade på musik vid högre volym vibrerar takkonsolen och det låter rent för j*kligt.
Precis samma problem har jag. Det tog ett tag innan jag lyckades lokalisera vart det kom ifrån. Trodde först att det kom från passagerardörren. Har inte försökt häva det än, men det verkar gå att lägga in något dämpmaterial mellan framruta och takkonsoll så att den slutar vibrera. Vad tror du/ni?
av MulleMullvad
Ok, det verkar som jag får låta verksta´n titta (lyssna) på problemet. F ö så minskar det något i omfattning om jag låser centrallåset...

Takkonsollen håller sig i skinnet, faktiskt.

Hola, mi amigo Turbonegro: det förra märket, som var tyskt "premium" var inte ett sk-t bättre än din bil som du beskriver den i dina trådar.
Användarvisningsbild
av volvos80
Dom e nog tvungna o plocka ner dörrsidan för att komma åt att återgärda felet för konsolen sitter på insidan av övre dörrplåt...

dom brukar klämma dit en klistervadd som dämpar men ja kan ha fel ...
så ta det med en nypa salt boys

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]