- mån 04 jul 2016, 17:31
#1090774
Var och kollade på en D4 idag. Överlag positiv. härlig motor, inte helt hundra nöjd med automaten, kändes lite, lite "klumpig", tyckte att det svårt att hitta ett riktigt bra "lagom accelerations-läge", det blev gärna lite för lite eller lite för mycket.. Ev, skulle den må bra av ett oljebyte, men inte mer om det.
Skulle behöva en kommentar kring lätt oljefukt, dels på vad jag tolkar är värme-"skölden" till avgas-utloppet (mot torped-väggen), se nedan bild. Var kommer oljan ifrån? Normalt/Ej normalt/farligt/dyrt??

Fanns även oljefukt kring oljefilterbehållaren (?), men här känns det mer normalt, nog lätt att det spills lite vid oljebyte-service.

Och så en fråga lite mer off-topic. Någon som vet vad kamrems-servicen (18.000 mil) ligger på för kostnad?
Skulle behöva en kommentar kring lätt oljefukt, dels på vad jag tolkar är värme-"skölden" till avgas-utloppet (mot torped-väggen), se nedan bild. Var kommer oljan ifrån? Normalt/Ej normalt/farligt/dyrt??

Fanns även oljefukt kring oljefilterbehållaren (?), men här känns det mer normalt, nog lätt att det spills lite vid oljebyte-service.

Och så en fråga lite mer off-topic. Någon som vet vad kamrems-servicen (18.000 mil) ligger på för kostnad?