NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Esarp
Då har man precis beställt ett K&N insats filter till t5an.

Tänkte kolla lite på hur mkt man kan få ner förbrukningen på den. Både via datorn o mätt vid pumpen.

Idag ligger en enligt datorn på 0.8L/mil
Vid pump 0,87L/mil

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Esarp
Micce1980 varför då menar du?

Användarvisningsbild
av Esarp
White hah utmaningen antagen, kör normalt lugnt. "Säkert" säger tjejen men visst gör man omkörningar ibland där man petar ner den i 4ans växel för o höra Morrandet :)

Användarvisningsbild
av Micce1980
Esarp skrev:Micce1980 varför då menar du?
Som White skriver och såvitt jag vet, sänker det inte förbrukningen, iaf inte på en sådan motor. Att då betala för ett filter som inte sänker förbrukningen blir en direkt minusaffär i den summa vad filtret kostar

White skrev:Nej du ska givetvis inte returnera det! Filtret är jättebra och fungerar kanon både ur flödes och reningssynpunkt.
Enbart om det gällde att sänka förbrukningen, då är det ett minusköp :wink: Men ja det är bra skit annars :-)-)
Användarvisningsbild
av Esarp
Haha nu skrämde du mig nästan ju micce1980. Ska bli intressant o se om de blir någon skillnad alls på bilen?
Vad kostar ett papperfilter idag? 200-300kr? Kn 530kr kan användas i 160 000 mil. Innan man behöver köpa nytt. Visst tillkommer 125kr för olja o rengöring då o så men tror nog de blir även billigare med ett km i längden om man inte lägger för mkt olja så man får problem med MAF

Användarvisningsbild
av Micce1980
Esarp: Ja att det kan bli billigare än org. filter däremot är diskussion som jag stödjer :wink:

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]