NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av combato
Hej,

Jag har lånat en polares ELM323 dongel med usb anslutning som konverteras till seriell com port i datorn. Får det inte att funka mot min v50 D5 när jag vill kolla felkoderna.
Drivrutiner är installerade på min win 10'a och porten blir en com3 i enhetshanteraren.
Kopplar in dongeln i OBD2 porten i bilen och sedan i datorn (som då är igång). Enheten hittas och jag startar mitt OBD2 program "EasyOBDII".
När jag försöker connecta mig inifrån programmet så går den förbi alla checkar men stannar på:

"NO VEHICLE RESPONSE/CONNECTION OR POWER"

(jag har testat att ha tändningen i olika lägen och har även haft bilen igång när jag försöker connecta)

Har någon erfarenhet var som är fel? Funkar det att köra denna mot nyare bilar?
Detta hjälper ju inte dig nu men kolla efter en ELM327 istället med blåtand så kan du kolla allt i mobilen istället. Funkar alldeles utmärkt på våra bilar.
Däremot vill jag bara understryka att du inte får alla sorters felkoder med en dongel, vare sig en 323 eller 327.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av combato
grillchips skrev:Detta hjälper ju inte dig nu men kolla efter en ELM327 istället med blåtand så kan du kolla allt i mobilen istället. Funkar alldeles utmärkt på våra bilar.
Däremot vill jag bara understryka att du inte får alla sorters felkoder med en dongel, vare sig en 323 eller 327.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
Tack. Har du något bra tips på en bra app till mobilen (iPhone) som funkar?

/C

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]