NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noclean
Undrar lite om de e nåt speciellt o tänka på o köpa begagnad s40. Har kollat på en 05a 1.8. Bilen verkar bra. Är det kamkedja på den? Är remmen man ser bara till AC o generator? Som sagt nåt speciellt att se upp med?
Användarvisningsbild
av Micce1980
noclean skrev:Undrar lite om de e nåt speciellt o tänka på o köpa begagnad s40. Har kollat på en 05a 1.8. Bilen verkar bra. Är det kamkedja på den? Är remmen man ser bara till AC o generator? Som sagt nåt speciellt att se upp med?
Det är rätt bra att kolla i trådarna här för att se vad som folk får problem med

Det är kamkedja

Se efter så ac:n kyler bra och att utetemperaturmäteren fungerar samt nummerskyltsbelysning och bakluckehandtaget, vissa få men även jag har bytt slangen till vevhus ventilationen, lyssna efter ett luftljud under huven och att tomgången är stabil. Annars är det vad jag vet bara att kolla samma saker som på alla andra bilar, finns checklistor online att skriva ut att ha med sig

Enhet #210 ska tydligen visa vä bak, pol B3&[…]

B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ligger på nästan 3 […]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]