NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av foiltech
Hej!

Köpte min v50 ny 2008 och det har inte varit några problemfria 15000mil :D 3st startmotorer,1st generator,1st airbagmodul a7000kr :roll: + länkarmar,ac,dieselvärmare,hjulager,inre drivknutsdamasker mm.

Nu till mitt senaste fel,för några veckor sedan har jag fått meddelandet parkerings hjälp service erfodras,Så jag tänkte det är väl nån backsensor som gått sönder,men grejen är det att så fort det blir varmt ute,solen ligger på
bilen sån funkar backsensorn? och i samband med detta så börjar bakluckan på bilen att krångla får trycka 10-15 gånger innan luckan öppnar,sen kan luckan funka i nån vecka,innan den börjar krånglar igen.Har luckan och
backsensorn nån el gemensamt eller är det bara tillfällighet att felen uppkom samtidigt?Var ska jag börja felsöka,finns det nån modul till parkeringshjälpen som ligger bak,som i v70? läste nån tråd där dom hade bytt den.

Hoppas nån kan hjälpa mig var jag ska börja felsöka ??:-/
av dieselputte
3 startmotorer :-O)

Backsensorn har jag haft problem med i drygt 2 år, det kommer fukt nån/några och då får man felkod. Soligt och varmt i några dagar räcker för att larmet skall försvinna.

Sök lite på forumet via sökfunktionen till höger om "Nytråd" , välj nåt relaterat bagageluckan så hittar du säkert lösning på ditt problem, vilket oftast kostar max några 100 kr. Problem med microbrytare, kablage som skavts av är väl det jag sett mest av

Tror inte du har problem med styrenheten som sitter bak.

Och slutligen samma sak men med låsknoppen n[…]

Saknar Android Auto

Hej, nybliven Volvoägare (V60 Crosscountry […]

köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB1[…]

Spolning av automatlåda

241101, kollade fakturan nu. Spoling, två st[…]