NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nitro177
v50 -06
Kan inte öppna bakluckan .
Har tagit bort listen / handtaget som satt med 4 torx . När jag tog isär kontakten och satte ihop den igen så låstes luckan upp, men den går inte att öppna upp igen sen . Gjort rent kontakten och smörjt då den var lite ärjig .
Skyltbelysningen funkar inte heller .
Läst alla trådar som redan fanns om ämnet men inte blivit något klokare .
Senast redigerad av 1 nitro177, redigerad totalt 0 gånger.
av Haddock
nitro177 skrev:v50 -06
Kan inte öppna bakluckan .
Har tagit bort listen / handtaget som satt med 4 torx . När jag tog isär kontakten och satte ihop den igen så låstes luckan upp, men den går inte att öppna upp igen sen . Gjort rent kontakten och smörjt då den var lite ärjig .
Skyltbelysningen funkar inte heller .
Läst alla trådar som redan fanns om ämnet men inte blivit något klokare .
Jag fick byta hela modulen. Handtaget och de som går till bakluckans lampor. Först då fungerade det igen för mig. ca 300 spänn på en verkstad.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Byt hela listen med hela altet nyare, modulen alltså Haddock nämner, så får du en gummilist med samt V O L V O -texten samt en snyggare look där bak. Hade inga problem när jag gjorde det men det syntes att det ville samlas fukt i nymmerskyltsbelysningen, min 06:a hade ingen gummilist alls i alla fall. Har inte haft några problem efter detta och inte sett tendenser till fukt efter bytet.

Kanske kom gummilisten redan 08 då fortfarande VOLVO -texten hängde med? Kolla på bildelsbasen om du kan se
av nitro177
Var inne hos volvo idag och beställde hem modulen , alltså skylbelysningshållarna och handtaget. ca 200 kr . Tror och hoppas att det är den .
Sitter en liten platt gummilist på min som jag får försöka täta på något bra sätt sen då inte fyller nån funktion som den är nu.
av nitro177
Det var problemet . Art nr 30699141 volvo original . Tar 5 minuter att byta . Skönt när det är enkelt :)
La en tunn sträng silikon som extra tätning runt hela plast grejen .

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]