NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BeyondEvil
V50 T5 -07:a med drygt 11.000 mil på. Mig veterligen är bensinvärmaren monterad vid leverans.

Ena dagen fungerade den utmärkt (via timer) och andra dagen var bilen iskall.

Har tillgång till VIDA/Dice (Kina) och felkoderna jag fått är:

CMP-1204
CMP-1308

Jag har inte fått några meddelanden i displayen. Dvs, ingen varning om för låg bränslemängd eller för svagt batteri.

Vad jag kunnat läsa mig till är att det antingen är förbränningskammaren/flamgivaren/glöd-pluggen eller styrenheten.

Har kört fläkten via VIDA och den snurrar fint (hörs hela vägen in i kupén) samt test-programmet. Vid test-programmet så kom den endast upp i 230grader sen stängde den av. Vad jag förstått ska den upp till 280-340grader.

Framförallt är jag ute efter lite hjälp hur jag kan gå vidare med felsökningen. Vill gärna kunna utesluta styrenheten. Men all hjälp är så klart välkommen!

Det enda som jag kan komma på som hänt mellan det att den fungerade och att den inte fungerade är att jag hade den inne på rekond inkl. motortvätt (Brotec, välrenommerade), om det kan vara relevant.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]