NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MarieMarguerite
hej hej.
Har en Volvo v.50 2.0 D
haft bilen inne på service varpå man bytt partikelfilter. huu så dyrt.
1 timme senare hamnade bilen i *limp mode* igen och efter felsökning igen konstaterades trasig tryckgivare.
detta ville volvo ha 2000 kr för att byta men tackade nej då jag tänkte köpa själv och få det bytt privat, billigare så och efter 10.600 kr till volvo vill jag inte ge dom ett öre till.

till mitt problem. hittar ABSOLUT INGENSTANS att köpa den jäkla tryckgivaren. har tittat, googlat, letat men kammat 0.

så snälla vet ni, Vart kan jag köpa denna mojäng???

Mvh marie
av timebandit
Om du söker så hittar du garanterat en ganska så ny tråd om detta skriven av mig. Även med pris.
Finns på Volvo för strax vid 1000 kr.

Kan kolla upp artikelnummer snart så du slipper söka...
av timebandit
Artikelnummer: 30757189
Pris: 1250,44:-

Detta var 2015-01-03

Detta var till våran Volvo V50 2.0D 2007.

Mechanum, Bilia osv har den. Ford har den också men då är det ett annat artikelnummer.

Man byter den lätt själv, tar kanske 10 minuter i lugnt tempo. Den sitter på vänster sida på batteriet när man står framför bilen. Går 2 slangar till den.
av timebandit
Ja det är samma. Fords Artikelnummer står på givaren dessutom. Men har dock inte orkat kolla med Ford själv men också läst om att dom skall vara billigare men aldrig fått det bekräftat på riktigt.
av MarieMarguerite
Åh tack för svar. Ska kolla upp.
Det var på bilia som dom skulle ta över 2000:- för givaren men det var ju iofs kanske inklusive jobbet. Han var iaf snäll och visade oss hur man enkelt bytte den själv.
Ska kolla hos Ford också då.. Ska jag gå till en Ford verkstad då? Eller finns det någon butik som säljer Ford delar menar ni? Jag är helt ny på det här med bilar så kanske blir lite halvdumma frågor men :)
av envariabel
Jag böt själv i somras, mycket enkelt. Har för mig att det skulle kosta runt 1000:- att köpa givaren hos volvo. Jag köpte begagnad på en bilskrot för 250 och den funkar än.
av timebandit
Ford dyrare? Det var som Fan!
Om du skall köpa på skroten så se till att den suttit på en nyare modell samt få mil för annars är du snart på samma ställe igen.
Vanligt fel på dessa givarna att fukten/kondensen i rören letar sig in i givaren. Det är oftast det som gör att dom blir defekta.
köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB1[…]

Spolning av automatlåda

241101, kollade fakturan nu. Spoling, två st[…]

Alright, vi tar den andra kontakten. Låskist[…]

Problemet är förstås om det komm[…]