NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av honcho
Hej. igår satt jag på besiktningen och väntade på min tur. gjorde en liten snabbkontroll och märker att ljusströmställaren bara gick runt o runt.
den var enkel att ploppa ur så kikade lite på den. det är en plastbox i ganska usel konstruktion med vridreglaget samt tanklock knappen osv.
reglaget hade bara hoppat ur sitt läge så jag klickade tillbaka allt och åkte in.
snopet nog så fungerar nu inte parkeringsljuset, eller ja, inget på just det reglaget. det lyser i övrigt och alla andra knappar o reglade fungerar.
svårt att tro att den är sönder utan något annat som inte stämmer.

ledlampan precis ovanför nollan lyser konstant, skall den det?
Photos.jpg
Photos.jpg (101.54 KiB) Visad 113 gånger
måste erkänna att parkeringsljus, varselljus är något av ett svart hål för mig, aldrig förstått vitsen med dem eller vilka de är.
hel halvljus räcker väl kan man tycka :)

kuriosa, skyltbelysningen bak fungerar inte heller, förmodligen bara ett sammanträffande men nämner det ändå
av honcho
nu ringde en klocka.
microbrytaren på bagageluckan var kass för 6mån sedan, jag gjorde en hobbex-lösning som kanske är boven i dramat. jag skruvade ur torxen ett par varv på bagageluckan så det blev mer spel på microbrytaren som löste det problemet. kan det hänga ihop med skyltbelysningen?

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]