NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobias_A
Hej på er!

Såg en annons på nya Volvo V50 1.6 addition för bara 189. Visserligen bara en motor på 100 hk men är den helt orkeslös som bruksbil? Någon som vet vad det är för motor? Skövde eller Ford-junk?

Mvh Tobias
av Mac
Har för mej att 1.6 motorn som ska finnas i s40/v50 är ett sammarbete mellan ford och peagout så det är ingen skövde motor. Men den kanske ska tillverkas i skövde också men den är inte utvecklad där.
av Gabber
Jag skulle nog betala några lappar till för en större motor. Men det är klart om man mest kör i stan så är det ju inga fel. Bränslesnål lär den ju va.
av gumssan
Vi köpte en V50 nyligen i skaraborg, vi la oss på en 1,8, köpte den för 210, i Skaraborgslän finns även några V50 till salu för 179,900 som är nya, men dem är väl snart slutsålda. Gå in på Bilia och sök på skaraborgs bilar så kommer det fram.
Lycka till:)
av Krille_x
:) Alla motorer som inte är 5cylindriga är tagna från Ford.
Och dom är inte gjorda i Skövde.
av Krille_x
Det är bara dieslarna i s40/v50 som är ett sammarbete mellan Ford/Peugeot och till viss del Volvo.
Men skall man köpa diesel så köp 5-cylindriga för dom är helt igenom Volvos.
av nevyn
Tror inte att Peugeot med den marknadsandelen på dieslar är särskilt dåliga på att konstruera motorer heller.. Men det är klart volvos är säkert gedigna maskiner med.
av clew
Jag vet inte exakt om 1.6 liters, men V50 1.8 vard et sämsta jag kört.
Ingen känsla i växelspak eller koppling och dåligt med kraft.
Men jag är ju van vid BMW så det kanske är därför :)

T5 är en fullträff däremot!
Användarvisningsbild
av Jensen
Tobias A:
Köp en v50 Limited 1,8 för 199000:- inkl metallic istället för 1,6.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]