NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Skulle vara tacksam om någon kan dela med sig av tips kring inkopplingen av en aktiv subwoofer typ:
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/bi ... 6986.9096/
eller
http://www.brl.se/sv/artiklar/kenwood-k ... slada.html

Det som skiljer är ju delvis att det är autostart på den översta, om jag har någon nytta av det??

Min huvudfråga är egentligen var jag lättast kopplar in mig. Läste att slutsteget låg bakom höger bakhögtalare på C30. Kan jag där koppla på mig på högnivå (högtalarkablarna) samt remote. Även ström? Eller ska man dra strömmen separat från batteri?
Tänkte lägga lådan under en framstol. Borde gå med ovan spec.

Några erfarenheter?
Tack på förhand!
Hasse
Hej, tack, såg seriöst ut det du gjort! Känner inte att jag har tid att göra så seriöst...
Man borde kunna snylta ström via dragkrok då som jag såg någon föreslagit, Kenwood drar 8,5 A.
Blir man klok på vad som är vad när man river bort och ser original steget eller hur vet man vad som är vad?
haxxen skrev:Hej, tack, såg seriöst ut det du gjort! Känner inte att jag har tid att göra så seriöst...
Man borde kunna snylta ström via dragkrok då som jag såg någon föreslagit, Kenwood drar 8,5 A.
Blir man klok på vad som är vad när man river bort och ser original steget eller hur vet man vad som är vad?
Jag kommer inte ihåg hur det såg ut, men gissningsvis så går det inte att gissa vilka kablar som går till vad.
Om jag tyder mina gamla papper rätt så är stift: #4 vänsterbak -, #5 högerbak -, #12 vänsterbak +, #13 högerbak +

Stift #1 är på denna bild närmast kameran på ovansidan, stift #8 längst bort på ovansidan, stift #9 närmast kameran på undersidan och längst bort på undersidan sitter stift #16
Bild

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]