NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag tittar på C30, och undrar över ljudsystemen. Jag har fått uppfattningen att i tidigare modeller var ljudsystemen bättre, men oklart när gränsen går. Är high performance från 2009 fortfarande i det bra gänget, eller är 2008 sista bilen med det "bra" systemet. Och hur mycket sämre blir det? Är instegsversionen (performance) hos 2008 jämförbar med high performance hos 2009 om nu alla system blev sämre där.

Erik
erikradbo skrev:Hej,

Jag tittar på C30, och undrar över ljudsystemen. Jag har fått uppfattningen att i tidigare modeller var ljudsystemen bättre, men oklart när gränsen går. Är high performance från 2009 fortfarande i det bra gänget, eller är 2008 sista bilen med det "bra" systemet. Och hur mycket sämre blir det? Är instegsversionen (performance) hos 2008 jämförbar med high performance hos 2009 om nu alla system blev sämre där.

Erik
Lättast är väl att du sj lyssnar och avgör, jag är supernöjd med min V50 11 med high preformance, finns en EQ som du kan leka med och ställa som du själv vill ha det inte bara anvvända tuning ratten med bas och diskant..
Ja, smaken är ju som baken. Finns ju de som inte alls märkte av skillnaden när Volvo gick från Harman Kardon till Dynaudio eller hur det nu var. Tror skiftet skedde kring 2010 däremot?
Så stirra dig inte blind på det, provlyssna istället.

(Och jag är toknöjd med HP-ljudet i min V50 2008)

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]