NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HCP
Behöver få ut lite kablar på utsidan bilen genom bagaget på V50.
Har dock fulla bagaget med prylar right now så var inte jättesugen på att leta, någon som varit där och kikat eller vet var det finns genomföringsmöjlighet?

Är bara 1st 1,5mm2 kabel som ska igenom, jag har dragkrok så kanske kan köra i samma som den kabelhärvan?

Var ska jag titta någonstans? :)
Kan vara så att det går där med. Drog iaf kablarna till backvarnarna jag eftermonterade på samma ställe som enligt Volvos manual på Volvo accessories hemsida. Där fanns en slags gummubussning man kunde ta upp önskad storlek på hålet för kabeln/kablarna.
Användarvisningsbild
av HCP
Micce1980 skrev:Kan vara så att det går där med. Drog iaf kablarna till backvarnarna jag eftermonterade på samma ställe som enligt Volvos manual på Volvo accessories hemsida. Där fanns en slags gummubussning man kunde ta upp önskad storlek på hålet för kabeln/kablarna.
Tack för tipset, hittade ingen monteringsinstruktion när jag sökte runt tidigare men efter lite mer letande hittade jag en :)
Den pluggen ser ju galant ut att smita igenom en kabel på.
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]