NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej nu äre så att min motorlampa har börjat lysa gult på volvon. Har varit och köpt en felkodsläsare och fick upp dessa felkoder :

P0191 - Powertrain fuel rail pressure sensor circuit range/preformance
P0194 - Powertrain fuel rail pressure sensor circuit intermittent

känns lite luddigt med informationen jag hitta på google om dessa problem, så jag frågar er istället. Skulle va mycket tacksam för svar.

Mvh datamange5000
Tack för så snabba svar. Fick för mig att de kunde va bränslefiltret som smutsat igen, men när jag skulle byta det så hitta jag de inte under bilen. Skruva bort plåtar och kolla i flera timmar, trodde de skulle sitta under bilen framför tanken på vänster sida. Men nu tror jag inte att bränslefiltret är fallet längre då jag fick en ny fel kod igår..
P0193 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input
av Ulf13
Hej
Motorlampan lyste även på min frus S40N-04 och jag fick mycket hjälp här på forumet. Det slutade med att jag bytte bränsletryckgivaren som jag köpte på internet med ca 80% rabatt och den kostade ca 450 kr och den kom från Tyskland och det var en av märket Bosch.

Delar av mina konversation här finns här http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Jag tror att jag gjorde följande och tar det direkt ut minnet
- tog bort batterikabeln
. lyfte av övre kåpan till kamremmen för att komma åt tryckgivaren (ev, fick jag ta bort en kåpa till.. minns inte riktigt).
. släppte ut bränsletrycket på röret på den vänstra sidan,,dvs motsatta sidan till där tryckgivaren sitter.
. bände försiktigt bort den gamla givaren eftera att ha skruvat bort de 2?skruvar som håller den, Är försiktigt så du inte skadar aluröret som den sitter i. Jag bände och drog med fingrarna tills oringen släppte.
. tryck in den nya givaren och skruva fast den med de 2 skruvar som du skruvat bort från den gamla givaren.sätt tillbaka kontaktstycket
Jag tror att jag följde en amerikansk länk som finns med i mina 2 inlägg i denna fråga.
En sak till och det är att jag inte vet om jag hade samma felkod som du, men det kan du nog kolla om du söker på mina 2 inlägg om bränsletryckgivare.
lycka till
Ulf
av svda
Detta kanske är rätt givare.
http://www.bildelarstore.se/bosch/senso ... ck-7004561

Kolla!

Det står att den passar till C30 T% och C30 2.4i, men vad jag vet är det olika till dessa.
Hur som helst är det Bosch.

Annars finns nog rätt att tillgå från samma källa. Kolla ex. längre ned på sidan.
Priset är ju ett fynd relativt vad Volvo vill ha, så jag hade nog kollat upp vilken som gäller och köpt den på spekulation.
av svda
För den som hittar tråden i framtiden går länken http://www.bildelarstore.se/bosch/senso ... ck-7004561

Till en BOSCH givare Artikelnr.: 0 261 230 236
340 kr inkl. moms + frakt

Efter att ha skummat swedspeedtråden som länkas ovan tror jag denna givare funkar till alla 5-cyl V50/S40 04 - 12.

Volvo verkar ha haft stora problem med dessa så det är ett virrvarr av artikelnummer. På tidiga S40/V50 fanns en recall för åtminstone S60 för identiska givare. De verkar alltså ha varit dåliga, så att den pajar på en ÅM 04 är närmast att förvänta sig.
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]