NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RonniePersson
En allmän fråga: -Varför har vissa V50 armstöd i baksätet, och andra inte? Har bara lagt märke till den när jag kollat annonser på Blocket.

Det verkar inte spela någon roll på årsmodell, utrustningsnivå eller klädseln. Vår V50 D2 från 2011, har inget armstöd i baksätet. Den är en Kinetic, med tygklädseln.

Se dessa annonser, den första har inget armstöd, den andra har:

http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_V ... i-carousel

http://www.blocket.se/horby/Volvo_V50_D ... i-carousel

Det måste ha varit något tillval. Jag trodde det varit standard i alla Volvo sedan 240-tiden!

Mvh Ronnie
av Schmoyoho
V50 är väl för V70 vad Amazon Favorit var för Amazonen. Varför skulle inte favoriten ha öppningsbara sidofönster när vanliga amazonen hade det?

Edit: Läste lite för fort, missade att du skrev att det inte hängde ihop med utrustningsnivå, och då har jag inget varken mer eller mindre vettigare "svar" än det ovan.
Användarvisningsbild
av P210
Tja, någon har bestämt att det är ett tillbehör, i min MY10 broschyr står det:
Bakre mittarmstöd med mugghållare och förvaring, Ökar baksäteskomforten och håller förfriskningarna inom bekvämt
räckhåll. Småsaker och leksaker kan förvaras i det inbyggda förvaringsutrymmet.
Priset var i 2009 års prislista var400kr, många tyckte väl det var dyrt :wink:

Den som kryssade i utrustningslistan för min bil tvekade inte på Summumpaketet eller D5:an eller tex;
Ljudanläggning Premium Sound, ljudpaket 12 högtalare för 17 500kr Keyless Drive - Nyckellöst lås- och start system 4 500kr ABL - aktiva Bi-Xenonljus som följer rattens rörelser 9900kr ...men åkte förmodligen alltid själv i bilen ??:-/
av RonniePersson
Okej, ett tillval för 400 kr. Det förklarar ju saken. Tycker nog att det borde ha varit standard, liksom 12 volts uttaget i bagaget. Snålt av Volvo att inte bjuda på det. Borde ju nästan ha kostat mer att tillverka två olika baksäten.
Användarvisningsbild
av P210
Vet att jag tyckte det var hutlöst med en plastbygel som höll en PET flaska mot mittkonsolen för 225:-, men ett mittarmstöd hade jag nog kostat på bilen om jag köpt den ny!

Lite mer småkrafs ur tillvalen;
Hållare för PET-flaska i mittkonsolens bakkant 225
Belysta make-up speglar i solskydden 500
Glasögonhållare (ersätter instegshandtaget på förarsidan) 225
Eluttag i bagageutrymmet 400
Bärkassehållare i bagageutrymmet 500
Cigarrettändare, askkopp 300
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har någon ens skaffat cigarettändare till sin V50? :wink:
Användarvisningsbild
av P210
Micce1980 skrev:Har någon ens skaffat cigarettändare till sin V50? :wink:
Var väl på den tiden det hette cigarettändaruttag istället för 12vuttag!
Blev nyfiken på vad askkoppen skulle ha suttit - i en av mugghållarna visar det sig, här kan man blossa på fet cigarr länge innan tömning är nödvändigt :D
BildBild
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det är detaljerna som gör det! 8) Jag valde till både mittarmstödet m. mugghållare, bärkassehållaren och PET-hållaren. Den sista passar utmärkt att sätta en liten påse i för att slänga skräp i när man är ute och åker :-)-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
fjohan82 skrev:Det är detaljerna som gör det! 8) Jag valde till både mittarmstödet m. mugghållare, bärkassehållaren och PET-hållaren. Den sista passar utmärkt att sätta en liten påse i för att slänga skräp i när man är ute och åker :-)-)
Ahh det sista har jag aldrig tänkt på, plockade min på skroten (ses i garagetråden) bara för att jag trodde jag skulle använda den men det har aldrig behövts. Detta ska provas :-)-)

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]