NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jag tänker byta min nuvarande sportratt i min Volvo C30 D2 -12 med R-design paket till en
likadan (faktiskt) p.g.a. att den gamla är extremt sliten.

Jag har varit i kontakt med den lokala Volvohandlaren, och vi kom överens om att vi skulle
beställa hem ett artikelnummer som heter 30756213. Blir sedan idag uppringd och enligt
mekanikern hade reservdelsbutiken föreslagit en annan ratt som dels var +800 kr dyrare
och började på 312 någonting... Mina misstankar är att det är en ratt i sportutförande
till XC70 och XC60 som de kan ha blandat ihop.

Kollar man på Volvos tillbehörssida på nätet (http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 49031/2012),
webbshopen hos Bildeve.se och söker på E-bay så verkar artikelnumret 30756213 vara helt rätt!
Jag är 99,99% säker på att det ska vara detta artikelnumret men man blir ju galet osäker nu....

Kan någon vänlig själv bara bekräfta att denna ratt kommer funka i min C30? :D

Tack på förhand!

Mvh. Pierre
Jag skulle lita på Volvos tillbehörssida.
Däremot så finns det ju två rattar som de kanske blandar ihop. De ser identiska ut förutom att r-design har just r-designloggan i botten av ratten (som din nuvarande borde ha och även den på tillbehörssidan du länkade) medan den andre ratten INTE har r-design i botten men i övrigt exakt likadan. Denna satt på pre facelift med sportpaketet som fanns innan r-design kom, jag TROR att dessa fanns på bland annat Classic-modellerna av V50 om man valde till sportpaket interiört (pedaler, växelspaksknopp, ratt).

Om du är osäker på vilken ratt de föreslagit så försök få hela artikelnumret och kolla upp den, annars beställ hem den du tänkt och se till så r-design står i botten av ratten, då har du fått rätt. :)

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]

Hur många mil. Har den fräscht brä[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bä[…]