- ons 22 apr 2015, 12:41
Hej, har ett problem med min s40, eller inte så mycket som ett problem utan mest väldigt störande. När jag har kört bilen varm och sedan låter bilen stå i 15-60 minuter och startar bilen sedan, (fortfarande varm), så blir det ett efterljud. Låter som ett väldigt högt knackande. Har läst att det kan bero på konstruktionen med VVT enheten, att den inte har någon backventil så den lämnas osmord. Men detta är verkligen ett skrikande ljud. Så frågan är egentligen, har någon annan detta problem och finns det någon lösning? Behöver jag lämna in bilen eller är det bara ett störande moment?
Värt att nämna är kanske att detta är de enda tillfällen då jag har problem med startljud. När den är kall så har jag inte haft några problem. Hade precis haft inne startmotorn på renovering så känns långsökt att problem kommer därifrån.
Tackar ödmjukast för svar!
Lyckades få eländet på film! :
Värt att nämna är kanske att detta är de enda tillfällen då jag har problem med startljud. När den är kall så har jag inte haft några problem. Hade precis haft inne startmotorn på renovering så känns långsökt att problem kommer därifrån.
Tackar ödmjukast för svar!
Lyckades få eländet på film! :
Kan bli enklare att förstå då!