NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative77
Hej igen.
Jag måste tyvärr bekänna en sak innan jag kommer till kärnfrågan.
Nu är jag en nygammal användare som glömt bort mina inloggningsuppgifter. Så det fick bli ett nytt konto.
Efter att i många år ägt en S60 T5 som hade gjort sitt när vattenpumpen läckte som ett såll vid 27 000mi så såldes den till en kille som gillade R-fälgar samt draget i motorn. Han ringde två ggr och bad om hjälp på fel på bilen som jag hjälpte honom med. Sedan märkte han nog vattenpumpen då bilen kom ut på annons efter två veckor.
Jag älskade den bilen även när den var såld :D
Men här gick det snett. Min sambo ville testa något nytt så en Saab 95 2.3t biopower införskaffades. Efter ett halvår fick hon fast jobb och hennes V40 2.0t -00 byttes mot en C30f -09. Med den i huset så kände jag mig lurad. Efter besiktning av Saaben kände jag mig än mer lurad då den gick igenom med blankt papper. Däremot visade killen alla saker som inom ett år skulle behöva åtgärdas och äntligen fick jag glra mig av med sk**en. Den såldes dyrt till ännu en ung kille och nu älskar jag min Saab.
Vis av erfarenheten så införskaffades nu en V50f -08. Snacka om att byta ner sig i effekt :D Men jag äter inte längre landsväg så behovet av krut under huven finns inte.
Så min fråga gäller nu båda bilarna som jag är mkt nöjd med.
C30:in är då en -09 med Kineticutrustning och V50:in är en -08 i Summonutförande om nu detta är till hjälp.
Denna fundering dök upp då frågan ställdes på annat forum utan ett ordentligt svar. Min erfarenhet av detta forum är att det är fullt av kunniga och hjälpsamma personer.
Frågan handlar om det finns Blåtand och ev USB i dessa bilar? I mittkonsollen finns uttag för AUX.
Jag har läst instruktionsböckerna tidigare utan att hitta denna info. Om det nu finns. Vart hittar jag USB-uttag samt hur kommer jag åt Blåtand?
Får jag svar på dessa frågor kan jag sedan prova mig fram.
Användarvisningsbild
av skalman65
Har en v50 -10 och för att få blåtand så har jag köpt ett extrakit till bilen. Fanns inte original, i min momentum utrustade bil
av Provocative77
skalman65 skrev:Har en v50 -10 och för att få blåtand så har jag köpt ett extrakit till bilen. Fanns inte original, i min momentum utrustade bil
Misstänkte det. Men frågar man inte får man inga svar. Nu är inte detta något jag saknat så jag kommer inte byta bil för dess avsaknad.
Tack för svar
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Har en V50 MY11 och har både BT/USB och AUX. USB uttaget ska sitta bredvid AUX uttaget i mittkonsolen om sådant finnes :)

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]