NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ar58
Hej!

V50 2012.

Råkade ut för nåt märkligt idag.

Vi hade varit och handlat och bilen stod i P-huset. När vi skulle öppna bilen var alla fönsterrutor nere så långt det går. Bilen var dock låst och larmet hade inte gått. Ingenting saknades och ingen åverkan var gjord på bilen.

Vad kan ha hänt? Finns det någon knapp på dörrnyckeln eller i bilen som öppnar alla fönster samtidigt?
Användarvisningsbild
av grillchips
Min V50 också.
Tanken har flera gånger slagit mig att man kanske någon gång råkar dra ner rutorna på detta vis med nyckeln i fickan, men knappen behövs ju hållas inne en stund för att det ska "aktiveras".
Och, behöver inte bilen vara upplåst för att detta ska funka? Och tvärtom, låser sig bilen så åker rutorna upp? Eller är det manuell manövrering helt och hållet?
av ar58
Japp, tack för förklaringen! Känner mig som dagens dumstrut...

Måste ha hållit inne knappen för länge helt enkelt. Kan även ha haft fel att bilen var låst. Är inte helt säker hur det förhöll sig.

Testade även att låsa bilen med rutorna nere och de gick upp men tror att jag var tvungen att hålla i låsknappen några sekunder.

Glad Påsk!
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, det är varianten för att manuellt dra upp rutorna med nyckeln, så det är möjligt att det är så man får göra.
Praktisk funktion under sommarhalvåret om man har bilen parkerad inom synhåll, i solen. :)

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]