NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dede
Knapparna på en av våra nycklar har helt plötsligt slutat fungera. Bilen reagerar inte på någon av knapparna (låsa/låsa upp, belysning eller baklucka)
Den andra vi har fungerar kanon så har uteslutit säkring eller något annat fel på elsystemet..

Det går att starta bilen med den trasiga nyckeln.
Har testat byta batteri men utan framgång.

Vad kan man mer testa?
Är det ny nyckel från Volvo annars?
Kan man kontrollera något med VIDA/Dice? Hur i så fall?
av hockeytok
Prova att först ta bort batteriet, sedan kortsluta mellan polerna på fjärren,
Om det gamla batteriet var dåligt så kan fjärren hamna i mellan-läge, där den ' hängerupp sig '
Användarvisningsbild
av Dede
Får testa det. Tror dock tyvärr inte det har något med batteriet att göra.
Bilen har inte klagat på att batteriet bör bytas och har fått för mig att den ska göra det hyfsat tidigt.

Vad kan annars ha hänt?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Dede skrev:Får testa det. Tror dock tyvärr inte det har något med batteriet att göra.
Bilen har inte klagat på att batteriet bör bytas och har fått för mig att den ska göra det hyfsat tidigt.

Vad kan annars ha hänt?
Samma hände för mig, fjärr/radio funktionen pajade. Det vart att köpa ny fjärr och lämna in bilen för programmering, gick typ på 2500kr.
OBS! Kolla så de inte glömmer att avregistrera den gamla nyckeln i bilen om ni slänger den, man kan kolla under "bil information" i radiomenyn.

.
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?